Utrensning pågår! Från POP till Odd Molly…

Jag uppdaterar min garderob och rensar ut vackra ting, som helt enkelt används för sällan. En hel del barnkläder måste också hitta nya hem. Mina auktioner hittar ni HÄR! Både kläder och skor rensas ut och de kommer från bland annat POP, Levi´s, Me&I och Odd Molly.

Invigning av Odd Molly Cortez parka jacket

När passar invigning av en ny jacka bättre än i samband med en sommarfest sommaren 2012? I stora tältet var det visserligen ganska varmt, men på dit- och hemvägen värmde den skönt. Nu kan jag äntligen slänga min gamla trogna H&M-jacka, som har hängt med i flera år, trots knappar som lossnar hela tiden. Jag gillar den, men någon gång får det vara nog… Ler

Odd Molly Cortez parka jacket, i färgen porcelain, storlek 1

(så skönt att inte behöva gå upp i storlek på grund av korta ärmar. Denna är helt perfekt i min normala storlek)

bild (4)bild (5)DSC03204

Vi blev bjudna på god mat och underbar underhållning i form av paret Ottosson, som spelade och sjöng. Fru Ottosson tog ton, även om det egentligen mer är herr Ottosson, som är känd för sin talang.

Jag tog inte så många bilder, men en liten bild på lilla L och fina C i sin Le fleece dress från Odd Molly. Det blev tyvärr en tidig kväll för oss, för tyvärr ville minstingen inte somna.

Det kändes i och för sig bra idag, för jag sov gott som katten och orkade med ett härligt tufft Pump-pass på gymmet i förmiddags. Resten av dagen har spenderats med lite allt möjligt, men framför allt är jag glad över att äntligen ha fått njuta i solstolen igen. En timme i härligt värmande solsken har gjort mig gott! Nu blir det snart film och lite mer godis och rosé…

Hotell Moliljan inför Astrid Lindgrens Värld

Resan har gått bra. Har till och med kvar reservöverraskningarna, som ligger kvar i bilen till hemresan. Vi är nu inchackade på hotellet, som ligger 30 minuters bilfärd till Astrid Lindgrens Värld. Vi har ett familjerum med dubbelsäng och stor bäddsoffa. Allt är enkelt men fräscht! Så perfekt för en barnfamilj! När hotellfrukosten är intagen imorgon har vi en heldag där, innan vi åker hemåt och tjejerna förhoppninsvis somnar för natten i bilen hem. Det hela känns som ett väldigt bra upplägg.

Hotellet är ett gammalt sanitorium och miljön här är så vacker. Vi var ute på en liten promenad i solskenet, men efter en liten stund såg vi stora svarta moln på himlen, så vi skyndade oss in. Nu sitter vi och tar det lugnt på rummet innan det är dags för middag här på hotellet. Trevlig kväll på er!

Tredje lilla semestertrippen!

Nu är vi på väg till Småland och Hultsfred, där vi ska sova i natt. Imorgon är det dags för Vimmerby och ”Pippilandet”, som lilla W har längtat till länge nu. Alla regnkläder och gummistövlar är nedpackade, så vi är redo!

Bröllopsdagsfirande i Malmö och lekstugelek

God morgon Malmö! Utsikt från hotellrummet

Dags för frukost…

När jag vaknade i morse på hotellrummet vaknade jag med många tankar om gårdagen. Jag och maken firade vår femte bröllopsdag och tog tåget ner till Malmö för att umgås med varandra och våra vänner, som kommer därifrån. Så lyckat! Det var första gången jag var i Malmö “på riktigt” och jag åker gärna ner igen. Vi tog det relativt lugnt hela gårdagen; shoppade lite, fikade lite, lunchade och satte oss på en uteservering för intag av lite kalla drycker. Sen tog vi en power nap på hotellrummet innan det var dags för bad och piffning inför kvällens restaurangbesök med fortsatt pubrunda.

Hotellrummets badrum. Helt ok!

Jag och min älskling!

Fina väninnan M

Lite fördrinkande på hotellrummet inför restaurangbesök på supermysig restaurang med otroligt god tapas…

DSC03118DSC03121DSC03120DSC03124DSC03125bild (4)

Ja, och så kvällens outfit: Svarta jeans med hög midja och superbra passform, från BikBok (så sköna!!!), linne från H&M och tunn svart jacka i bikermodell (fynd!!!) från BikBok. Till det mina partyskor från Nelly!

Nu är vi hemma i vardagen igen. Visserligen inte riktig vardag ändå, för vi har ju faktiskt semester i tre veckor till. Barnen var inte på bästa humöret när vi kom hem, men lite kul hade de i uppfräschade lekstugan, som vi nu har inrett lite efter att målningen blev klar i veckan.

DSC03135DSC03136DSC03137DSC03138

Nu blir det förhoppningsvis lite film och söndagsgodis, om maken orkar…

Min nya bikini–leverans lagom till semestern!

Campadre har verkligen bra erbjudanden ibland. Jag klickade hem en bikini från Panos, som fick åka tillbaks. Väldigt fin, men inte helt rätt. Den andra jag beställde kom med sen leverans äntligen idag. Jag har två arbetsdagar kvar innan jag har semester, så det känns ju väldigt bra! Bikinin är kommer från Lingadore och är jättefin! Eller hur?!!!

DSC03022DSC03016DSC03021

Annars har jag idag mest gjort det här:

… och det här:

… och tittat på det här:

Mitt bästa sommarfynd!

Nu är det bara sommaren och bruna sommarben som fattas. Jag försöker få lite färg med BUS, men det går väl sådär.

Det var lite spännande i ett par dagar när jag hittade mina drömshorts på rea på Wakakuu.com. Jag måste som vanligt berätta allt, för ibland är ju shopping otroligt spännande! Först tvekade jag länge innan jag vågade klicka hem dem. Visserligen bra rea, men inte billiga för det. Sen vet jag hur jag ångrar mig när jag ibland väntar för länge och någon annan inser före mig vilket fynd det är. När jag väl bestämde mig och klickade ner shortsen i varukorgen blev det tvärstopp i kassan. Shortsen verkade inte finnas i alla fall. Jag mailade till kundtjänst för att få svar. Dagen efter gjorde jag ett nytt försök att klicka hem dem och då funkade det! Jippiiiiiiiiiiiiiiiiiii! Men efter det kom ett lite sent svar från kundtjänst att det stämde att de var slut i storlek 1 men att storlek 2 fanns kvar och att de var små i storlek. Hoppades på att de skulle ha fel och att min storlek skulle ha tagit slut EFTER att min beställning hade gått igenom. Som tur var hade jag rätt!

DSC02958DSC02956DSC02957

Odd Molly Forsome shorts str 1

Lite brunare ben och lite mer hudfärgat under kanske gör shortsen mer rättvisa, men jag törs påstå att de är bra snygga ändå! Jag hade rätt om att de känns lite lagom långa tack vara fransarna, som hänger ner. Så välgjorda och speciella! Storlek 2 verkar finnas kvar om någon vill klicka hem!

OMG Here they come – fina ”Forsome”…

Törs nästan inte öppna och titta. Har de skickat rätt storlek? Fortsättning följer! 🙂

Ledig dag med sol och träning– och GI-vecka…

I måndags när jag var ledig var det höst. Idag kunde jag nästan inte tro att det faktiskt var solen som lyste upp sovrummet i morse. Den har dessutom stannat hela dagen och vi har varit ute så mycket idag. I förmiddags tog vi oss till Gullbrannagården och den fina lekplatsen som finns där.

Lilla W cyklade hela vägen (långt för en ovan cyklist) dit med glädje. Hemvägen var inte lika kul, för då hade hon ont i benen och var ledsen hela vägen hem. Vi får nog cykla oftare, helt enkelt.

Det kändes lite kyligt i luften trots att solen var framme, när vi skulle dit. Väl framme var lekplatsen som en kokande gryta. Så varmt! Jag ångrade verkligen att jag inte hade med mig en massa dricka.

DSC02941DSC02943DSC02945

“Kompisgungan är verkligen uppskattad av både stora och små. Jag själv hade lätt kunnat tänka mig att ligga och sola en timme i den. Idag sjöng vi “Björnen sover” och lilla L ville gärna vara björnen, som inte ville vakna…

Ibland ser de nästan ut att trivas i varandras sällskap. Korta stunder är bäst! Ler

Efter en massa avslappnande timmar i solen var det ikväll dags för att slänga på löparskorna. Jag har tränat varierat sista dagarna. Löpning i söndags, SatsCorePulse (nytt pass för mig – så himla kul och tufft pass! Kolla gärna länken!) i måndags, Bodypump igår och så löpning idag.

På grund av mitt otroliga sockersug och insikten om att jag nog dragit på mig lite konstigheter på magen (en vääldigt mjuk mage) bestämde jag mig för att dra ner ordentligt på kolhydrater från och med i måndags. Jag har inte ätit bröd, pasta, potatis, ris eller någon sådan form av kolhydrater. Istället har jag försökt öka på proteinintaget. Ett och annat ägg har fått följa med till jobbet i veckan. Jag känner mig faktiskt redan mer stabil när det gäller hunger och sötsug, men jag vet att det inte är riktigt bra att skippa kolhydrater när man tränar så mycket som jag ändå gör just nu. Jag måste få i mig kolhydrater innan och/eller efter träning för att inte bryta ner musklerna istället. Eller?!

Ganska slut efter sju och en halv km. löpning. Löpning i shorts och linne för första gången i år. Inte speciellt varmt nu ikväll, men det räckte för att kännas FÖR varmt…

Jobb i helgen och två dagars vila från träning. Jag hoppas hinna med löpning på söndag igen. Hoppas ni får en härlig helg! Efter helgen har jag bara tre dagar kvar tills semester!

OKEJ–jag brukar inte läsa Kenza, men…

Bild lånad från KENZA

Nu vill jag ha tillbaks mina långa lockar och ha precis den här sortens färgning (toning)! Otroligt snyggt. Kolla mer HÄR.

Sista dagarna har jag kikat in hos henne varje dag. Faktiskt gillar jag många av hennes kläder. Avslappnade plagg, som ändå sticker ut. Mycket passar inte en 30+ARE, men man kan ju inspireras i alla fall.