Min första Odd Molly kopia och ett riktigt fynd, tror jag!

Oj, så märkliga erfarenheter jag fått av Tradera i veckan. Tre Odd Molly plagg har jag köpt och väntat på. Ett par byxor, typ chinos, är troligen äntligen på väg en vecka efter betalning. Säljaren svarade först inte på mail efter auktionen, men i natt kom äntligen ett mail om att hon varit på jobbresa, men skulle skicka idag.

Ett paket med en efterlängtad kjol kom igår. Förra sommaren var jag bra sugen på Blues skirt, men jag vågade inte köpa någon kjol på Tradera på grund av risken för kopior.

Bild från Molly Dolly

Den här gången kändes allt seriöst, så jag slog till. Säljaren har bara positiva omdömen och kjolen kom med snabb leverans MED tags. Så fort jag öppnade paketet och såg tagsen kände jag att något var fel. De såg liksom inte ut som de brukar. Jag mailade direkt till säljaren och förklarade läget och mina misstankar. Jag skickade också med den här länken som visar hur en kopia av kjolen kan se ut. Min var exakt som den i länken. Jag bad om att få returnera kjolen och att få pengarna tillbaks. Sen hände det inte så mycket i min inkorg. På lunchen på jobbet idag ringde det. Det var säljaren som själv var mycket förvånad och kände sig illa till mods. Hon har redan återbetalat pengarna och kjolen ska iväg med posten till henne imorgon. Hon visste alltså ingenting och hade själv köpt den på Tradera av någon som lovade att den var äkta. Så lätt det är att bli lurad. Hoppas att hon kommer någon vart om hon börjar undersöka sin säljare och kan anmäla.

Här kommer lite bilder som jag hann ta innan kjolen åkte ner i paketet igen:

DSC02830DSC02831

Annorlunda tags (jämför med ett par andra OM-plagg, som är garanterat äkta)…

DSC02832DSC02834DSC02835DSC02836

Och slarvigt gjord tygpåse inuti kjolen. Även den där typiskt lite hårdare tvättetiketten…

Men jag tror minsann att jag är nöjd med ett annat köp. Jag gillar ju inte vanliga sommarleggings, som de flesta affärerna säljer. Leggings i nylon känns liksom inte jag. Helt ok på andra, men inte mer. Jag köpte ett par spetsliknande på Gina tricot förra sommaren, men de känns inte hundra heller. Jag letade på Freeport, men hittade inga där. Men nu har jag ett par jättefina i min ägo!

DSC02851

Odd Molly Imagination pants i färgen chalk str. 1

DSC02847DSC02846

Så klart drog jag ut en hel del Mollysar från garderoben och började jämföra tags. Nu är jag helt nojig efter att ha sett en kopia på riktigt. Enligt säljaren är de oanvända, vilket verkar stämma, för tagsen verkar nästan för fina. Det här underbara plagget verkar välgjort på alla sätt. Synd att jag drog lite för hårt i dem när jag skulle prova, för det resulterade i en liten syateljé här ikväll.. Välgjorda med söta detaljer, men alltså väldigt ömtåliga. Kopior? Egentligen inte mycket dyrare än ett par halvtråkiga leggings från Lindex eller Kappahl, men så mycket finare!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Hilde
    Jun 23, 2012 @ 18:38:38

    Jag har haft leggingsen, och jag tror inte dina är kopia. De är från en tidigare kollektion och då var tagen annorlunda. Tråkigt med kjolen dock…
    Hilde

    Svara

  2. Viveca
    Jun 23, 2012 @ 21:35:13

    Tack för din kommentar, Hilde! Känns bra att få lite ”experthjälp” 🙂

    Svara

Kommentera

