I brist på annat–lite löpning, lite badhus och lite helg…

Det är mycket på gång nu. Snart är det påsk och då ska jag jobba, så det är väl inte något jag ser fram emot särskilt mycket. Jag är ju ledig skärtorsdag och jobbar sen bara fredag till söndag och bara dagtid, så jag ska nog hinna fira lite påsk ändå. Min moster och hennes man från Polen kommer och hälsar på, så det ser jag ju fram emot.

Den här helgen skulle jag ha planterat nytt i krukorna ute framför huset, men idag har det ju varit nästan vinter igen, så det var inte så lockande. Jag har i alla fall planterat ihop ett litet påskhistoria att ha inomhus, med påskliljor och någon annan söt lökblomma, som jag inte kan namnet på. Ett par små påskfåglar i jorden, så blev det bra. Badrummet har också fått sig ett par nya murgrönor. Jag hade två i fönsterna där förut, men efter nästan två år har de dött en efter en. De trivdes jättebra i början och växte sig slingrande långa och fina. Nu ser de nya så små och ynkliga ut!

Igår hade vi i alla fall sol och jag lyckades pricka in en löptur i perfekt väder. Den här veckan har jag kommit igång med träning igen, efter två veckors ofrivillig vila igen på grund av förkylning. Gårdagens runda blev lite mer än en mil och jag är så nöjd över att äntligen vara på G igen! Det blev ingen bra tid, för i början hade jag värsta motvinden och det var inte lätt att ta igen sen. Men i slutet sprang jag på lätta ben och kände hur skönt det var att kroppen var med mig! Sedan 14 september –11 har jag sprungit 177,3 km (invigde mina nya skor då) och fler km ska det bli!

Dagen idag har innehållit “minisim” med lilla W, precis som förra söndagen. Förra veckan badade jag med henne och den här gången var det makens tur.

bild (1)bild

Idag var även bästa kompisen till lilla W med. Det kanske fick lilla W på lite gladare humör, men hon är inte stormförtjust i att göra det instruktören säger.

DSC02250 - KopiaDSC02246

“Lotta på bråkmakargatan” fick vara hemma hos sin farmor och farfar när vi andra var på badhuset. Hon är bara bus, hela hon. Det var tur att mor min kom förbi i eftermiddags, så att jag kunde plantera lite. Att ha henne i närheten av jord och blommor inomhus hade inte slutat lyckligt!

Kommentera

