Får man tröstshoppa nu då?

Det funkade inte mer än fyra nätter att skippa middagssömn för lilla L. Sakta men säkert har hon hittat tillbaks till sina gamla rutiner att vakna x flera på natten. Natten till idag vill jag bara förtränga. Jag förstår inte vad som är fel. Nu vet jag inte vad vi ska testa längre. Jag är ledig idag, men känner mig som en zombie. Våren har visat lite av sin vackra sida, men jag känner inte för att hitta på någonting. Allt känns som ett stort måste. Alla har sina vardagsproblem. Det vet jag. Det har ju vi också, men det är ju så mycket lättare att ta sig igenom dem om man är utvilad och mår fysiskt bra. Ja, det tror jag i alla fall. Nu har jag fått nosa på vad sömn innebär och tyvärr fått släppa hoppet igen.

Inte ens lite tröstshopping hade kunnat hjälpa, men nog hade jag blivit lite gladare om jag hittat en önske-Molly på Tradera för typ 400 kr. Man kan ju drömma.

Idag väntar jag på telefonsamtal från lönekontoret. Jag fick världens längsta lönespecifikation igår, som varken damen i telefonen eller jag kunde tyda. Jag har alltid kunnat lita på att löneutbetalningarna blivit rätt, men på nuvarande jobbet har det blivit fel några gånger nu, vilket är riktigt irriterande. Jag har fått betala tillbaks pengar, har inte fått ob utbetalt och nu en lång lista av semestertillägg och en del avdrag från 2011. Det enda avdrag jag hade väntat mig den här månaden är en massa VAB.

Nu ska jag hitta någon gammal trasa att ta på mig och sen packa lite Traderapaket, som ska skickas. Kanske får jag en leverans från La Redoute idag? Jag föll för lockelsen när Johanna tipsade om att de hade 50% rabatt på reapriserna! Ett par 25-kronorsplagg (nej, jag skämtar inte!!!) till mig blev det och en hel del till lilla L. Tyvärr var fanns det inget på rea till lilla W.

Och så hoppas jag på lite sol förstås. Sol kan ju bota ett dåligt humör!

DSC02240

Bilder från i söndags, när solen äntligen lyckats tränga igenom dimman, som belägrat oss i flera dagar. Kallt var det, så en filt behövdes…

DSC02239

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Johanna
    Mar 27, 2012 @ 08:15:16

    Jag hade inte kunnat leva utan sömn. Får jag avkall på mina åtta timmar flera dagar i rad är jag ett vrak. Jag tycker synd om dig.
    Mitt La redoute paket blev skickat igår så jag väntar spänt på det. Gjorde inga 25 kr fynd men jag fick ihop två koftor, två tunikor, en jacka, ett par sandaler och ett festlinne för 1000 kr. Hoppas allt passar bara. KRAM

    Svara

  2. Vivvi
    Mar 27, 2012 @ 19:38:50

    Men usch sån otur ni verkar ha det med sjukdomar och sömnlösa nätter. Klart du ska tröstshoppa lite. Tycker verkligen synd om dig. Kan inte vara kul att inte få sova när man som mest behöver det. Har inga tips heller som jag kan ge för mina har alltid sovit bra (ja förrutom när de är sjuka eller örvärk eller annat sånt förstås) men det kan man ju klara av för det är ju bara ibland…

    Hoppas ni får sova inatt

    Kram
    /Vivvi

    Svara

Kommentera

