Ledig fredag–test av badhuset i Laholm

Jag har hört mycket gott om badhuset i Laholm, men det har inte blivit av att vi åkt dit. Idag hade mor min semester och jag var ledig på schemat, så vi åkte iväg med två små vilda blivande russin, med myror i badbrallorna. Om man åker dit på förmiddagar måndag-fredag är det riktigt bra priser på bad. Barn under två år badar gratis. För oss andra kostar det 25 kr/person – även för vuxna om man är där med barn som badar.

DSC07843

Det var fullt ös på lilla L hela tiden. Tur att mammi var med, för ensam hade jag inte klarat att ha koll på båda. Härligt varmt vatten var det i småbarnspoolen. Vill inte tänka på vad som värmt upp vattnet! Blinkar Det fanns rutchkana, mini-bubbelpool och lite allt möjligt där.

DSC07850

Efter en timmes bad satte vi oss och fikade lite.

DSC02208

Sen var det dags för bad lite till… Så trötta vi var efteråt. Det blev lunch på McDonalds och lilla L han somna på vägen dit (och lilla W nästan) och var som en trasa i min famn när jag skulle lyfta ur henne från bilen. När vi kom in på McDonalds vaknade hon till och åt med god aptit. Nu har vi hoppat över middagssömnen i fyra dagar och hon har (peppar, peppar…) faktiskt sovit mycket bättre på nätterna. I natt var vi bara uppe en gång, enligt maken. Jag märkte inte ens att han var uppe.

DSC02202

Eftermiddagen har varit lite tröttsam för oss alla. Vi var trötta allihop efter allt badande, men de små roade sig med varandra lite i alla fall. Lilla L fullkomligt älskar att klättra på allt och ALLA. Det gäller att vara på sin vakt och hjälpa lilla W, för hon är inget undantag för lilla L.

DSC02235

Tur att storasyster är tålig, men ibland måste man hjälpa till och säga till lilla L. Att sitta och hoppa upp och ner på lilla W är ju inte så bra…

DSC02221

Måste bara tipsa om superfina strumpbyxor, som finns på H&M nu. Randigt är så kul, tycker jag och lilla W:s passar perfekt till nya klänningen från Me&i!

DSC02231

Till mig själv blir det inte mycket shoppat nu, men idag var jag i alla fall tvungen att köpa en ny ögonfransböjare. Den gick sönder i morse och går inte att laga. Det är helt otroligt, men jag köpte den på Body Shop i London år 1998! Det kallar jag kvalité! Nu fick jag köpa första bästa och det blev en på Lindex för en femtiolapp. Får se imorgon om den är något att ha!

Bild från Lindex.se

Nu tar jag med vinglaset och flyttar upp en våning till soffan, tv:n och så småningom Skavlan…

Kommentera

