Shoppingdag med mina små och ny sömntaktik!

Den 20:e idag. Äntligen! Jag hade spanat in en kanonfin jacka på Lindex, som jag lade undan igår när jag var inom. Idag kom ett passande bidrag in på kontot, så vi åkte iväg så att tjejerna fick prova jackorna. Som tur var gillade lilla W jackan. Jag visade henne på bild igår och hon kunde ha totalvägrat, för det kan hon verkligen nu, när det gäller både kläder och annat. Glädjande nog hade samma smak som jag den här gången. Lilla L tyckte i alla fall att det var kul att prova, kanske mest för att hon fick sträcka på benen.

Bild ovan från Lindex.se

Vilken tur jag hade, som strax innan vi skulle åka, hittade en trevlig rabattkupong hemma. “Handla för 150 kr – få 50 kr rabatt o.s.v”. Lilla W fick ett par nya överdragsbyxor också, så då var rabatten mer än välkommen! I webbshoppen har de nu 10% rabatt på barnkläder, men det är ju inte riktigt lika bra. 10% tycker jag oftast kan kvitta. Så här fin är i alla fall jackan på mina fina små! Lilla W har storlek 116 och lilla L har storlek 92. Även om lilla W är en stor tjej i sig (brukar ha str. 110), tycker jag att jackorna är lite små i storlek. Lilla L är ju 1½ år och skulle absolut inte kunna ha str. 86 i den här jackan.

DSC02180

Överdoseringen av hårklämmor är lilla W:s eget val…

DSC02181DSC02182DSC02184DSC02186

Den påminner lite om Odd Molly-jackor, tycker jag! Inte konstigt att jag föll för modellen. Skulle själv helt klart kunna tänka mig en likadan!

DSC02188

Efter Lindex, blev det inhandling av strumpbyxor till lilla W. Nöjd och glad blev hon till slut, men det var inte lätt att kompromissa med henne där, inte!

Efter en nästintill totalt sömnfri natt för min del valde jag att prova att skippa middagsvilan för lilla L idag. Hon har inte fått alla sina tänder än, så hon kan ju ha ont av det, men det märks absolut inget på dagarna, så jag tror mest att det är någon annan orsak till de dåliga nätterna.

Natten till idag var så här: Kröp ner i sängen ungefär klockan 22 igår. Tills dess hade lilla L sovit hela tiden från det att hon somnade för natten vid 19-snåret. Mellan kl. 22 och kl. 01 var jag uppe och stoppade om henne och letade upp nappar fyra eller fem gånger. (Hon börjar med lite gnäll, sedan gråter/skriker hon stegvis högre och kraftigare. Har provat att vänta med att gå upp, för att se om hon somnar om själv, men det hjälper inte.) Sen sov hon mellan kl. 01 och 03. 03-någonting var det dags för omstoppning och nappletande igen. Sen vaknade hon 04 och o5 och sedan var det morgon kl. 06.30. God morgon, liksom. Kan någon sätta en nål och ge mig kaffe intravenöst hela dagen?

Dagen har i alla fall gått väldigt bra. Lilla L har inte alls verkat trött och somnade inte ens i bilen hem från shoppingrundan. Hon somnade vid vanlig tid ikväll och nu är det bara att hålla tummarna…

Kommentera

