Hemmadag med födelsedagsfirande

DSC02153Nej, några bilder på mina kläder blir det inte. Dessa hemmadagar har jag gått klädd i pyjamas till lunch. Sunkig och allmänt lättirriterad har jag varken haft tid eller ork att ta tag i mig själv. Även om lilla W har tyckt att det är lite konstigt att jag gått klädd i pyjamas när vi lämnat lilla L på förskolan, känns det i alla fall bra att ingen av älsklingarna hemma egentligen bryr sig hur jag ser ut.

Det ska i alla fall bli ganska skönt att få åka till jobbet imorgon och få lite tid för andra sorters tankar. Det var tur att jag bytte arbetsdag till imorgon, för idag har jag verkligen inte mått bra (och det känns som att finaste treåringen har utnyttjat och utmanat det till max). Jag kände mig på bättringsvägen från förkylningen ett tag igår, men igår kväll och idag har det vänt till det sämre igen. Hoppas att det känns bättre imorgon. Jag är så fruktansvärt rastlös, samtidigt som jag längtar efter sömn och träning samtidigt. Jag är otroligt sötsugen och har inga problem att uppfylla det suget, trots att jag vet att det bara blir en ond cirkel. Jag vill helt enkelt ha en vardag utan sjukstuga igen!

Vi har i alla fall haft en lite annorlunda dag idag, eftersom vår älskade Cajsa fyller åtta just idag! Hon fick improviserade presenter av oss, som hon fick leta upp, men far min kom på födelsedagsfika i eftermiddags och hade fina nyinköpta presenter med sig till födelsedagsvovven! Jag och lilla W passade på att baka muffins när lilla L sov middag och de blev väldigt lyckade.

DSC02164DSC02161DSC02162DSC02163

När det var som mest kaotiskt i förmiddags tog vi en paus från sura miner och jobbiga utbrott. Vi tog med födelsedagsvovven på en liten promenad i skogen, så att alla fick rasta benen och rensa huvudet lite…

DSC02156DSC02158DSC02160

Det hjälpte lite!

Angående lilla W:s klädval blev det fritt val idag. Kalaskjol med tjocka stumpor uppdragna till knäna. Trendigt!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Johanna
    Mar 20, 2012 @ 10:35:57

    Mössan känner jag igen! 🙂
    Muffinsen ser mycket goda ut!
    Kram

    Svara

  2. Viveca
    Mar 20, 2012 @ 20:30:04

    Ja, den där mössan är välanvänd här!!! Så söt 🙂
    Kram

    Svara

Kommentera

