Checkout dress–supersnabb leverans av seg Traderare

Orkar ni? Som jag tvekade innan jag slog till på ett riktigt fynd på Tradera för en vecka sen. “Köp nu”-priset var för bra för att strunta i, men säljarens omdömen var inte särskilt bra. Flera negativa omdömen, där köparen inte genomfört köpet var blandade med riktigt bra omdömen. Jag mailade till säljaren innan jag bestämde mig för köp och fick telefonnummer, som verkade stämma. Hon lovade att hon var seriös och skulle skicka paketet direkt efter betalning. Så klart kan man inte lita på det, men det kändes värt en chansning.

Jag betalade på fredagen (för rekommenderad frakt – hon skulle stå för vanligt porto) och pengarna var inne på hennes konto på måndagen. Jag fick ett mail om att hon skulle skicka paketet dagen därpå. I onsdags eller igår kunde jag förvänta mig paket, men ingenting hade kommit. Efter mailkontakt igen kom det fram att hennes mamma skulle ha skickat paketet i tisdags, men hon hade inte gjort det eftersom jag fortfarande inte hade mailat min adress. Mer än lagom irriterad upplyste jag henne om att jag inte skulle behöva göra det, eftersom all information finns på Tradera. Vilken nyhet, liksom?!

Hon fick i alla fall iväg paketet igår kväll i ett grönt spårbart paket – inte rekommenderad frakt, som vi kommit överens om! Hon skrev att postombudet hade sagt att rekommenderad frakt skulle kosta 80 kr. Jag har aldrig stött på en mer förvirrad säljare på Tradera. Möjligen kan frakten, inklusive rekommenderad frakt kosta 80 kr, för inte har de väl höjt det tillägget så mycket?!

Lite ledsen över att inte hinna få paketet innan helgen, blev jag glatt överraskad över att paketet faktiskt hunnit till vår postlåda tills idag! Posten kan!

DSC02109DSC02110DSC02111DSC02112

Odd Molly Checkout dress (str. 1 almost black) med Chysalis minigown

(str. 1 powder) undertill…

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Johanna
    Mar 09, 2012 @ 19:57:49

    Vad skönt att paketet kom fram. Den passar dig bra. Fina färger. Kram

    Svara

  2. Tim
    Mar 10, 2012 @ 02:43:31

    Det är så himla tråkigt när folk inte gör som man kommit överens om. Bad själv en gång om att få hem varor värda flera tusen i ett rekommenderat brev, vilket säljaren gick med på. Men ändå levererades de som ett helt vanligt brev, med alldeles för lite frimärken på – och dessutom utan avsändare. Då blir man bara arg över alltihop, även om man egentligen gjort ett jättekap!

    Du har för övrigt rätt i att enbart REK inte kostar riktigt så mycket, utan det ligger på 55 kronor inom Sverige. http://postguiden.se/blogg/rekommenderat-brev/

    Svara

  3. Vivvi
    Mar 10, 2012 @ 16:32:34

    Vad fin den är och värd att vänta på. Men usch vilken krånglig traderare. Känns som mest bortförklaringar. Hoppas hon erbjöd att betala tillbaka det du betalat extra för att få rek. Dåligt annars även om det ju i o f är en struntsumma…

    Tror inte heller rek kostar mer än runt 50. Skickade själv med rek nyligen och det gick på 55 kr som ovan skriver.

    Du är superfin i den i a f. 🙂

    Ha en fin kväll
    Kram
    /Vivvi

    Svara

Kommentera

