Min lilla Mollytok och jag…

Som den här lördagen är önskar jag att alla lördagar vore. Städningen avklarades i veckan eftersom vi tråkigt nog vabbade. Så skönt det hade varit att få en dag hemma själv i veckan, med barnen på förskolan fast man är ledig. Jag vet att jag borde vilja spendera all ledig tid med barnen, men jag erkänner ärligt att det många gånger mest är stress på schemat när jag är hemma med dem själv. Vi ligger efter med så mycket hemarbete och jag vill få allt gjort samtidigt när jag är ledig. Det är en omöjlig ekvation, i alla fall när jag har de små hemma.

Idag är alltså en skön lördag utan några måsten på schemat. Jag och lilla W var hos vänner i byn på förmiddagen och dagen till ära fick det bli lite finlördag för lilla W. Tur att det inte finns Odd Molly för barn! Det hade varit extremt farligt för mig!

DSC02083DSC02084

Iklädd velourtunika från blingo (gammal goding, fyndad på Tradera) och mina Primeboots tror jag att lilla W nästan kan kalla sig en Mollytok. Jag lyckades klicka hem en likadan tunika till lilla L!

DSC02088

Jag plockade fram en favorit, även den från blingo. Nu är det väl ändå vår, så lite tunnare bomullsplagg är välkomna ut ur garderoben! Jag bjuder på en knasbild också! (Vilken av dem som är knas får ni avgöra själva…)

DSC02094DSC02091

Lilla L lyckades jag fånga på bild när hon var på väg att knycka lite frukt! Ler I klädväg blev det favoriter i repris för hennes del…

Eftermiddagen har spenderats ute i solen. Dynorna till utemöblerna plockades fram och jag fick en stund med lite hopp om solbränna. Om en stund kommer mammi och G på besök. God middag och “Andra chansen” står på schemat!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Linda, syster
    Mar 03, 2012 @ 18:44:03

    Hoppas jag kan komma upp redan på fredag nästa vecka, då kanske vi kan ha lite fredags mys med små tjejerna och med mammi och g? Kram!

    Svara

Kommentera

