Med klackaskorna på stan och 75-årsfirande!

Vilken helg vi har haft! Fullt ös och en del logistik, som skulle ordnas, men allt har fixat sig så bra. Igår var det dags att fira pappa, som fyllde 75 år i januari. Vi gjorde en sammanslagning av present och firande och bjöd ut honom på restaurang och pub. Jag hade kul och tror även att födelsedagsgrisen hade det. (Jag fick förresten veta att jag har en oväntad bloggläsare och som jag sa, är du mer än välkommen att lämna en liten kommentar här Ler. Jag får väl se om du törs! Ler) Lilla L sov gott hos sin farmor och farfar och lilla W gjorde detsamma hos sin mormor och G. Jag passade på att använda mina “klackaskor”, som lilla W kallade dem när hon såg dem. Hon undrade varför jag skulle vara så fin och varför jag skulle ha “klackaskor”. Inte lätt att få ihop det för de små ibland. Ler

DSC02020

“Klackaskorna” köpte jag i somras på Nellys outlet i Borås, men har egentligen inte haft något tillfälle att använda dem förrän igår. Till dem blev det klänningen, jag köpte i Polen i somras och min kofta från Vintage by Fé. Tror nog att skorna får hänga med ut nästa helg, när det är dags för riktig utgång för mig!

DSC02023

Jag, pappa och systeryster hemma hos pappa, innan vi gick bort till restaurangen.

Det var inte dumt att få sova ostört hela natten, men vi fick ställa klockan för klockan 11 hade jag en bokad me&i-träff hemma. Maken fixade lite plockmat i tapasstil och det var supergott, som vanligt. Jag hade inte tänkt att beställa mer än ett plagg till lilla W, som inte fått något från me&i ännu, men mamma var också med och då blev det några fler plagg! När vi fick klämma och känna på kläderna, var de faktiskt mycket finare än på bilderna. Det blev lite mer moln, en liten kanin i ficka, ett par gröna mjuksisbyxor och två små grodor. Otroligt söta plagg! Eftermiddagen spenderades ute under solens strålar. Vi gick på en liten pulkapromenad i den nya, fina snön och sedan lekte lilla W lite med en ny kompis, som precis flyttat hit. Hon och hennes mamma kom och presenterade sig, när vi var ute i trädgården och tjejerna fann varandra direkt!

DSC02027

Lekställningen med rutchkanan ute funkar lika bra på vintern, minsann! Att åka ner gick riktigt fort, jämfört med på sommaren!

Kommentera

