Allt annat än fredagsmys med Pernilla Wahlgren…

Fredag igen. Veckorna förvinner förbi och lägger sig bakom i rasande fart! I början av varje vecka ser jag fram emot helgen… eller längtar… Så ska väl livet inte vara? Bara längta till helgen och inte ta vara på varje dag. I någon reklamfilm för ganska länge sedan hörde jag något om att de flesta dagarna i livet är vardagar (ingen nyhet, men jag hade inte funderat så mycket på innebörden förut). Så varför kan jag inte ta vara på vardagarna och se glädjen i dem? På något sätt vill jag bara ha vardagarna avklarade. Så dumt!

Den här fredagen försökte vi oss på fredagsmys tillsammans med barnen. Tanken var att äta tillsammans, som vi alltid gör – fast lite godare mat. Tyvärr blev det till att kasta i sig den godaste maträtten jag ätit på länge. Barnen var inte alls förtjusta i maten och började gnälla efter ett par tuggor. Vi skulle ha sparat rödvinet till senare och ätit på tu man hand istället. Man lär väl sig av sina misstag.

Jag kan i alla fall tipsa om ett riktigt bra recept, som jag blev tipsad om på jobbet av en kollega. Ingefärskyckling med julmustsås och ugnsrostade rotfrukter! Det får bli en repris, fast utan trötta barn! Tydligen kan Pernilla Wahlgren det där med mat…

Ingefärskyckling med julmustsås och ugnsrostade rotfrukter

Bild från Recept.nu

Kommentera

