♥ Till systeryster, om du gillar pyssel… ♥

För varje dag som går utan blogginlägg, blir jag mer och mer stressad. Det blir också svårare för varje dag att skriva ett, för det blir liksom svårt att välja vad jag ska blogga om… Tydligen saknar min systeryster blogginlägg, så här kommer ett…

Jag jobbade helgen som var och då gjorde vi inte något speciellt hemma, så inte mycket att blogga om då, alltså. På jobbet däremot, upplevde jag mina tuffaste arbetsdagar på länge. Det var inte särskilt hög arbetsbelastning tidsmässigt, men jag har aldrig mött så mycket sorg och orättvisor  på så kort tid förut. De hembesök jag gjorde påminde mig så mycket om livets skörhet och att ingen går säker från sjukdomar, som man bara tycker borde drabba dem, som levt sina liv klart. Jag tänker så mycket på hur det var när de upptäckte det där fruktansvärda och hur resten av familjen mår. Hur förbereder man sig själv för att lämna sina barn och hur förbereder man barnen för att mista sin mamma eller pappa? Jag kan bara föreställa mig och bara det gör ont.

DSC01858

Älskade lilla W mitt i frukosten. Här går det åt en massa stearinljus just nu, eftersom vår taklampa gått sönder! Så irriterande, men ganska mysigt också. Fast jag längtar till ljusare tider!

Idag och igår har jag varit ledig från jobbet. Gårdagen var en jobbig dag. Barnen var rastlösa och det var extremt gnälligt här hemma fram tills lunch. Eftermiddagen var bättre. Jag har så mycket jag vill få gjort när jag har en ledig dag och det blir så svårt att kombinera med barnens behov av sysselsättning.

DSC01866

Ibland leker systrarna bus riktigt bra tillsammans. Det gäller att vara snabb med kameran då!

Idag har det gått lättare. Vi åkte och fixade ärenden i förmiddags och åt lunch tillsammans med maken. Lilla L somnade gott i bilen hem efter lunchen. När lillasyster sov middag passade jag och lilla W på att ta fram pyssel, som hon fick av tomten när det var julklappsutdelning på förskolan.

DSC01886

Slå till om ni hittar detta i affären! Kärnan har en massa olika pyssel i sådana här förpackningar. Det här är från fem år egentligen, men funkar ju för en treåring också, beroende på tålamodsgraden hos den som hjälper till. Ler

DSC01887DSC01888

I paketet finns allt man behöver förutom plagget man vill måla på. Det finns några olika figurer att styka på och tuber i olika färger, som räcker till flera användningstillfällen (beroende på hur mycket färg man använder, så klart). Enda nackdelen var väl att det inte tog 15 sekunder att stryka på figuren, som det stod i instruktionen, men vi hade ju gott om tid Blinkar

DSC01890

Färgtuberna, som fanns med i paketet – ingår en pensel också…

Till fika i eftermiddags blev det en konongod smoothie. Inte jättenyttig – lite lyxigt på en vardag – men idag fick det bli så!

DSC01892DSC01893

En banan, lite frysta hallon, en Kesella hallon och lite naturell yoghurt… Mums!

Imorgon är det jobb igen, men snart är det helg!

Kommentera

