Härliga lååånghelg–och laddning med nytt inför löparåret 2012

Jag hade ju turen att få vara riktigt långledig under jul och nyår. Jag jobbade tre dagar den här veckan och sen blev det dags för en liten långledighet igen. Enligt schemat skulle jag vara ledig lördag-måndag, men eftersom vi har så kallat “lätthelgs-schema” blev jag ledig igår också! Min nya arbetsplats har alltså en hel del fördelar jämfört med de förra! Nu har vi börjat fördelningen av lätthelgerna för i år. Alla helgdagar, som infaller måndag-fredag, (inte bara röda dagar, utan t. ex. midsommarafton, julafton och nyårsafton) delas upp mellan oss. Vi ska ta på oss tre dagar var och slipper jobba de andra dagarna, även om vi från början skulle jobbat de dagarna enlig schemat. Detta är nästan för bra för att vara sant, om jag jämför med hur jag haft det förut!

Nåja… den här helgen har hittills innehållit middagsbjudning hos oss med goda vänner på besök och idag har vi kört runt och hämtat upp loppisfynd, i form av t. ex. skridskor till lilla W och två kjolar till henne. Allt för under 100 kronor (+ bensin). Jag fick någon timme på Intersport och handlade upp mina presentkort, som jag fick när jag fyllde år. Jag behövde fylla på min löpargarderob med kläder för kallare väder. Det blev en tröja, en vindjacka och ett par byxor.

Här kommer de snyggaste poserna!

DSC01851

Det är inte lätt att veta vad som funkar bäst att springa i. Det finns ju lager 1-3 att välja mellan. Hur man kombinerar är ju upp till en själv. Jag har inga lager-1-plagg, utan bara lager 2 och 3. Kläderna på bilden är tröjan och de nya byxorna. Jackan orkade jag inte ta kort på… Byxorna valdes med omsorg, faktiskt. Jag ville ha ett par överdragsbyxor som inte var för vida och inte för smala. De har muddar nedtill och dragsko under knäna, så att man kan dra åt där. Tanken är att ha mina sommartights under om det behövs. Jag har ju ett par vintertights, så nu kan jag kombinera lite efter behov! NÖJD!

DSC01852

Imorgon är det dags för löparpremiären 2012, efter flera veckors frosseri och lathet. Jag har haft en riktig långdragen förkylning, men nu ska det nog inte vara någon fara att komma igång. Det kommer att bli tungt som attan, men förhoppningsvis har jag sällskap! Nu blir det soffan och andra och sista delen av Arne Dahl – Misterioso på SVT-play! Trevlig kväll!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Elin
    Jan 07, 2012 @ 21:03:55

    Jag har inte heller tagit mig ut på någon löparrunda i år… men tränat annat. Jag hoppas på bättre väder imorgon så ska nog jag också ta mig ut en runda. Kläderna ser fina ut! Lycka till imorgon… tror att det kommer att kännas bra!!

    Svara

Kommentera

