Adventsfirande med nya underklänningen från Joy och äntligen traderavinst!

Nej, än har jag inte blåst bort, men oj som det blåser ute! Har faktiskt hållit mig inne hela dagen idag. Igår var vi iväg på julfest med öppna förskolan på Gullbrannagården. Det var lussetåg, som alltid på julfesten där, fast det kallades tomte- och änglatåg. Strunt samma… Det var kul i alla fall. Lilla W hänger ju verkligen med i sångerna nu och Lilla L rockade loss när hon fick tillfälle, men tyckte mest att det var kul att springa fram och tillbaka och hitta på bus.

DSC01557DSC01558DSC01564

Jag har behövt en svart underklänning som funkar som en höstfixare åt mina tunikor och hittade en helt ok variant av märket Rosebud på JOY. 299 kr är ett helt ok pris ju! En i typ svart från Odd Molly skulle sitta finfint också i och för sig… Är ju lite svårare att få tag på kanske. Blinkar Jag var på gång på en på Tradera men struntade i det. Har ju liksom inte haft någon tur där sista tiden. I fredags skulle maken buda hem en dröm, som jag haft i tankarna sedan förra julen. Jag kan själv inte hålla på med sånt på jobbet, så jag litade på honom. Tyvärr krånglade internet för honom, så han kunde inte lägga bud alls! Slutpriset blev inte ens 500 kr. Fatta hur less jag är på Traderadrömmar nu!

DSC01577DSC01575DSC01578

Här ser ni i alla fall underklänningen. Sista bilden ser lite dassig ut, men klänningen är inte särskilt dassig. När jag ändå är på gång med underklänningar har jag kommit på att en mörkblå Chrysalis från Odd Molly hade passat så bra med ett par plagg i garderoben. Jag har (om nu säljaren hör av sig) ett paket med en Tradera-Molly på väg till mig snart. Ja, jag kunde inte låta bli att lägga bud igår kväll och blev så glad (och lite paff) när jag vann auktionen. Ska bli kul att se hur skapelsen ser ut när (om) jag får den, för jag har inte sett den på riktigt! Jag kom i alla fall snabbt fram till att den nog passar året om, beroende på vad man har under och till. Hoppas bara den passar! Idag har jag minsann snabbt fått sålt en vinterjacka, som jag lagt ut på en lokal loppissida på Facebook. En tjej som bor här i byn kom och köpte den, så det var ju smidigt för oss båda. Inte fel att få “50% rabatt” på Traderaköpet. Blinkar

DSC01570

Lilla W testar pianot i Gullbrannakyrkan…

DSC01607

… och ser fram emot adventsfika idag efter att ha jobbat hårt med både lussekatts- och pepparkaksbak!

Idag har vi ägnat hela dagen åt adventsfixande. Vi har fått upp adventsljusstakar och adventsstjärnor. Maken och lilla W har bakat supergoda lussekatter och hela familjen (utom lilla Cajsa) bakade pepparkakor! Fantastiska familjen, liksom! Jag skulle ha varit på bio ikväll och sett Twilight-filmen, men fick avboka på grund av stormen. Jag får hoppas att jag får njuta av filmen på onsdag istället…

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. mamma
    Nov 28, 2011 @ 07:15:10

    Jag kan inte fatta att det ar jul snart….missar allt det fina! Flickorna ar helt underbara!
    puss och kram

    Svara

  2. Viveca
    Nov 28, 2011 @ 08:39:31

    Nej, härligt ändå, för det betyder ju att det snart är sommar igen 🙂 Vi får ta igen allt missat i julhelgen. Hoppas att ni har sparat lite semester till oss också?! Kram

    Svara

Kommentera

