Våren är här! Hoppas tomten läser detta…

Det känns ju inte helt hopplöst med kyla och vinter, när vårkläderna redan börjar synas här och där. Jag har ju inget emot min födelsedag och julafton i och för sig, för då kan jag ju passa på att önska sig lite vårkläder. Kanske tomten eller någon annan med paketmakt läster det här…

Jag kikade in på Country Dreams, där man kan förboka Odd Molly Pre spring 2012 med leverans i början av december. Då hinner ju tomten slå in paketen i god tid före min födelsedag och julafton också! Jag kan i och för sig erkänna att jag inte blev jätteförtjust i någonting, men ett par vackra skapelser föll jag för!

Rose tunic

i “powder”…

…eller “dark indigo”… Föll så klart spontant för “powder”, men jag saknar blått i garderoben och den här nyansen är ju så fin!

Gillar även vardagsfina Le fleece dress i färgen “grey melange”…

Men mest av allt gillar jag nog

Timeout tunic

i “dark powder” (som tyvärr inte finns på bild hos Country Dreams)…

Klik på billedet, for at lukke vinduet

Klik på billedet, for at lukke vinduet

Alla bilder utom de två sista (lisen.dk) kommer från Country Dreams

Något som inte tillhör vårkollektionen är en kofta jag blivit lite nyfiken på. Någon som har skönheten nedan, eller har provat den?

Exter knit cardigan

(i färgen “lite rose”)

exter knit cardigan

Bild från Odd Molly Boutique Online

Jag behöver en längre kofta som är lite vid i ärmen. Vill ha plats för 3/4 ärm eller lång ärm under utan att det knölar ihop sig under. Den här ser ju ut att nå upp till mina krav!

Nu är jag trött, men förresten… Storlek 1 är det som gäller, tomten!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Karen
    Nov 15, 2011 @ 02:18:57

    Here is a way to avoid the lumps and bumps when layering a cardigan such as Exter over a 3/4 sleeves top. I put an elastic band around the end of the sleeve of the 3/4 top then put on the Cardigan and the sleeve will stay smoothly in place. Then I reach up the sleeve, grab the elastic band and pull it out of the sleeve. No more bumps!!! I hope that this makes sense when it is translated. Exter is a beautiful cardigan. I have it available in winter white with free shipping right now. Sorry no Lite Rose.
    Kram,
    Karen XOXO

    Svara

Kommentera

