Om att ställa diagnos på sig själv

IMG0002Igår var jag ledig och vaknade med ett konstigt illamående och sug i magtrakten. Hungrig, men ändå mätt och konstig. Så var det hela dagen. Maken kom hem från jobbet, för jag orkade inte ta hand om våra små på egen hand. Jag däckade i tv-soffan och sov till och från i tre timmar på eftermiddagen. Kunde äta lite middag igår kväll, men sedan kom det där illamåendet igen. Var nästan på väg att kräka, innan jag tvättad, borstad och klar kröp ner i sängen vid 20-snåret. Sjukskrev mig idag, för jag känner att något inte är som det ska. Törs inte äta så mycket, för då kommer det där konstiga suget i magtrakten. “Magkatarr” har jag aldrig haft och inte magsår heller. Jag googlar ju och tänker det värsta, så klart… Symtomen sitter ju längre ner, där magsjuka brukar kännas av, så kanske är det någon typ av magsjuka??? Jag ska i alla fall försöka ta mig ut med vovven på en promenad. Sen ska jag krypa ner i sängen och kolla på Downton Abbey. Kollade på förra säsongen, men missade tyvärr första avsnittet den här gången. Måste försöka hitta en sammanfattning innan jag njuter av andra avsnittet. På SVT-play låter de ju bara avsnitten ligga kvar en vecka, så man måste vara snabb!

IMG0006

Bilden högst upp togs med webbkameran idag. Snygg dagens idag, minsann. Fick samtidigt syn på några bilder, som togs med webbkameran, när jag skulle testa den för ett år sedan. Jag och lilla L… Vilket litet knyte!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Vivvi
    Nov 11, 2011 @ 19:13:41

    Ååå stackare! Hoppas verkligen du kryar på dig fort. Inte kul med sån där sjukdomskänsla…Jag har magkatarr och det låter faktiskt som det skulle kunna vara det…

    Ta det lugnt i helgen och bara mys med de dina

    Kramar i massor
    /Vivvi

    Svara

Kommentera

