I farten–på alla sätt och vis!

Så var halva helgen avverkad. Snabbt går det och jag hinner som vanligt inte med. Ska det vara så här? Ska varje helg gå åt till en massa måsten? Hur hinner andra med att både ha ett städat hem, rena kläder i garderoberna och hitta på roliga saker med familjen? Ibland känner jag så dåligt samvete för att vi bara städar och fixar på helgerna och aldrig har tid att hitta på kul saker med barnen. Lilla W har nu blivit tre år och mycket av tiden, som skulle varit tillsammans med bara henne, går ju åt till att passa lillasyster och att hålla ordning på allt här hemma, istället. Det är verkligen stor skillnad på alla sätt mellan att ha ett och två barn. Jag förstår inte hur man hinner med att ta hand om fler än så. Supermänniskor finns det gott om! Imorgon ska lilla W i alla fall ha kalas för sina kompisar och kusiner och hon ser verkligen fram emot det. Maken och lilla W var iväg och köpte en massa kalasgrejer idag, som hon fick välja själv. Jag ser också fram emot det, för när lilla W är glad är jag också glad och nöjd! Ler

Efter att ha städat typ hela dagen fick jag äntligen chans att ta mig ut på första mils-rundan i höst. Med solsken framför mig i princip hela rundan och med havet intill en stor del av rundan, borde det varit en underbar runda. Jag såg verkligen fram emot den där milen, men första fem kilometrarna var verkligen pest och pina. Jag gissar att fredagsvin och för lite mat idag innan löpturen, inte var den bästa uppladdningen. Under timmen sprang jag på, men sämre än förut, trots att jag försökt snabba upp tiden på kortare sträckor sista rundorna. Formsvacka, helt enkelt!

I brist på glassiga bilder, bjuder jag på lite skogsbilder, som jag tog precis efter löpturen idag! Riktigt fjantigt, men vad gör man i brist på annat? Rundan var slut en ganska bra bit hemifrån, så då hade jag lite långtråkigt under promenaden hem.

DSC01388DSC01390DSC01391DSC01392DSC01393DSC01394DSC01395DSC01396DSC01398DSC01399

Två av mina älsklingar tittade i “Min egen bok” (som stressande nog, inte ens är halvfärdig med bilder och texter) när det var dags för nattning ikväll. Lilla W har två stycken och gillar att kolla i dem. Hon får nog inte riktigt ihop vem bebisen på bilderna är. Hon trodde ju först att det var lilla L…

DSC01413DSC01412

Jag kunde inte låta bli att hämta kameran. Sånt här måste ju bara förevigas på bild! Mina fina…

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Karin
    Okt 16, 2011 @ 17:46:11

    ser härligt ut i skogen…. 🙂 är du nöjd med skorna?? jag har jobbat lö och sön och tog en löptur med lill-A när jag kom hem. Har fått låna en vagn som är bra när man är ute och springer. det var lite annorlunda och jobbigare, blev bara 4,5km. Men vilket underbart väder!!!! kram

    Svara

  2. Viveca
    Okt 16, 2011 @ 18:16:06

    Jag är väldigt nöjd med skorna! Verkar jobbigt att springa med vagn. Tror inte att jag ska testa det! 😉 Kram!

    Svara

Kommentera

