Äntligen min! Den långa berättelsen om “foldover velourtunic with butterflies”

Berättelsen om hur ännu en velourtunika hamnat i min ägo, hade kunnat få ett olyckligt slut. Det började med nyheten om höstkollektionen från me&i. Jag kikade på hemsidan och föll direkt för en camelfärgad härlighet. Jag blev bjuden till ett party och satt med hjärtat i halsgropen när säljaren berättade att vissa plagg redan var slut på lager (men nog skulle komma in igen). Beskedet att detta gällde storlek XS i “mitt plagg” gjorde mig lugn, eftersom jag ju har storlek S. Det var vad jag trodde i alla fall. S var för stor och besvikelsen var total. Jo, jag måste vara lite skadad! Jag kom överens med säljaren om att hon skulle haffa en åt mig, så fort de kom in på lager igen. Det gjorde hon och för några dagar sedan fick jag e-post om att leveransen var på väg.

För någon dag sedan fick jag ett märkligt brev från me&i. En faktura på tunikan i fråga fanns med och ett förtryckt meddelande att plagget i fråga var slut i lager och att jag skulle dra ifrån summan för det aktuella plagget från fakturan i fråga. Åh! Så besviken jag blev! Märkligt var det också. Jag skickade sms till säljaren och frågade om hon visste vad det handlade om. Inte visste hon det. Det var ju ett konstigt agerande från me&i att skicka leveransmeddelande om en leverans, som innehöll en “icke-leverans”. Idag fick jag så äntligen ett lovande e-postmeddelande från Schenker. Leverans att hämta i affären! Nu är den här. Är DU fortfarande här? Att du orkade läsa så långt är ju lite kul, faktiskt! Ler

DSC01359DSC01354DSC01364DSC01353DSC01358DSC01363

foldover velourtunic with butterflies

Egentligen skulle jag önska mer vidd nertill, vilket tunikan har om man har större byst än vad jag har. Då kan man ju gå upp i storlek och med de ökar omfånget nertill. Jag skulle vilja använda den som klänning, men måste klura ut vad jag kan ha under, som förlängare. Något förslag?

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Pia
    Okt 08, 2011 @ 00:10:29

    Haha – du är för rolig!! Jag läste faktiskt allt.. =)
    Tunika var jättefin!
    Kramis

    Svara

  2. Vivvi
    Okt 09, 2011 @ 16:24:13

    Aaaa, vilken tur du hade. Den var verkligen värd väntan förstår jag. Älskar färgen. sååå snygg och den sitter ju perfekt på dig 🙂

    Såg din fråga hos mig om Odd Mollys vinterjackor. Jag har inte så stor erfarenhet av dessa då jag aldrig ägt någon. Har provat ett par modeller och alla har jag behövt gå upp en storlek p g a att de varit jättekorta i ärmarna. Jag vill hellre ha lite större vinterjacka så skulle jag köpa en till mig skulle det bli strlk 2. Det finns ju cotton overcast som är i bomull och har pälsfoder. Tycker inte den verkar så varm dock. Sen en poly overcast som är i polyester och samma modell fast lite tjockare och ingen päls inuti. Sen har de ju nån upside-down eller vad den heter som är betydligt dyrare och dun. Jag är inte alls så inne i OMs vinterjackor så jag kan inte hjälpas så mycket. Dock tror jag att knytet i de nyare sitter mer i midjan och på de äldre högre upp under bysten….

    Hoppas det gav lite hjälp…

    Kram
    /Vivvi

    Svara

  3. Viveca
    Okt 09, 2011 @ 19:29:59

    Pia: Ja visst är jag superrolig!!! 🙂
    Vivvi: Tack snälla för ditt långa och utförliga svar! Jag har faktiskt också funderat på att gå upp i storlek, men har inte vetat om ärmlängden blir längre för det. Blir nog till att masa mig ut i butikerna för att prova innan köp!
    Kramar!

    Svara

Kommentera

