Härliga helg och redan mitt i veckan!

DSC01215Oj, oj oj! Tiden bara rusar iväg. Redan onsdag imorgon! Igår när jag var ledig funderade jag en kort stund på om jag skulle ta och blogga lite. Jag struntade i det och koncentrerade mig på hem och barn. I helgen hann vi med att storstäda, så igår kunde jag hitta på ganska kul saker med mina små. Förmiddagen spenderades på öppna förskolan i grannbyn. Där har vi inte varit förut, men det var trevligt. Lilla W fick inte riktigt ihop det när vi körde dit, för det var ju inte samma väg som vanligt. Både hon och lilla L verkade trivas bra där i alla fall. Det var kul att träffa lite nytt folk, även om det var lika trevligt att träffa på lite kändisar där också! Eftermiddagen ägnade vi åt veckohandling, så nu är kylen full med mat igen. Jag är faktiskt lite förvånad över hur bra det gick att ha med båda barnen. En inköpslista är ju väldigt viktigt att ha, för att få det hela att flyta på, så en inköpslista hade jag minsann knåpat ihop. Lilla W tyckte nog att det var lite kul i alla fall. Hon hade en egen med sig, men dumpade den efter sen stund.

Helgen var väldigt trevlig. I lördags var jag och tränade spinning på förmiddagen. Jag har ju lite ont i ena vaden, så i väntan på mina nya löparskor, ska jag nog ta det lite lugnt med löpningen. Spinning känns som ett riktigt bra alternativ, för att få upp konditionen. På kvällen hade vi knytis med våra vänner hemma hos dem. Vi hade tapas och åt oss proppmätta! Så gott det var! Även om det var en enkel tillställning tyckte jag att det var lite kul att passa på att piffa till mig lite. Det blev en lite höstigare outfit, för i lördags var det inte sommar, precis!

DSC01210DSC01212

Ett av Du & Jag-fynden åkte på igen, tillsammans med mina nya grå Converse och svarta leggings med “skinn”-detaljer, från Lindex (från förra året)… Halsband, köpta i Polen. Ja, och så en liten Molly under så klart! Ler

Ursäkta den extremt dåliga bilden till vänster… Den bjuder jag på, i brist på någon bättre!

I söndags hade vi storstädning hemma halva dagen. När vi var klara och mötte sommarvärmen ute höll vi på att få värmeslag! Vilken värme. Det var nog sista gången för i år, misstänker jag. Jag, som hade ställt undan sandaler och sommarkläder… Vi spenderade i alla fall eftermiddagen tillsammans med goda vänner på Gullbrannagården, där de hade ordnat en “familjedag” med en massa kul aktiviteter, som var gratis! Det var väldigt uppskattat och väldigt välbesökt!

DSC07339

Ansiktsmålning och ponnyridning, var två uppskattade aktiviteter. Efter att vi hade grillat korv, bjöds det på show med Clownen Henny!

DSC07342DSC07344

En helnöjd lilla W! Hoppas bara inte att intresset för hästar kvarstår… Jag är inte lika intresserad, nämligen! Ler

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Nina - Glamourmamman
    Sep 08, 2011 @ 18:57:50

    Snygg outfit!

    Sv: Nej, jag har ingen koll på just dom skorna, men Nike brukar ju hålla måttet. Mycket handlar ju om vilka fötter man har, hur man sätter ner löparsteget, etc. Hoppas att du blir nöjd 🙂

    Ha en trevlig kväll!

    Svara

Kommentera

