Höstpromenad och fem timmar för mig själv och mina tankar…

Två dagar till, sen börjar allvaret på riktigt. Idag har jag för första gången lämnat båda barnen i hallen på förskolan och gått därifrån nästan direkt. Storasyster höll lillasyster i handen, när de gick in till de andra barnen, tillsammans med en av personalen. De var glada. Hoppas att de fortsätter att vara det hela dagen.

DSC01199

DSC00357Efter att jag lämnat två av mina älsklingar på förskolan, tog jag en liten promenad i regnet med en tredje älskling. Idag är det verkligen höst ute! Löven ligger på marken och just idag får jag en lite deppig känsla. För ett år sedan lämnade jag lilla W på förskolan och var hemma med ett litet nyfött knyte. Jag hade ett helt år hemma framför mig. När lilla W började på förskolan hade jag lilla L i magen och såg försiktigt fram emot att snart få vara föräldraledig igen.

Nu ska jag vara borta så många timmar av dagen och låta någon annan vara med mina älsklingar istället. Förmodligen blir det ingen mer föräldraledighet för min del. Bara jobb, jobb, jobb livet ut… Märklig känsla! På ett annat sätt känns det skönt att äntligen få påbörja det “riktiga” livet med kombinationen av jobb, familjeliv och förhoppningsvis lite mer pengar på banken. Nu kommer jag att kunna njuta av andras små knyten, utan att själv samtidigt längta ihjäl med efter egna små knyten. Förhoppningsvis kommer vi inom snar framtid att få sova hela nätter, men det är så klart en väldigt stor dröm. Två barn känns som en oerhörd bonus i livet och mer önskar jag mig absolut inte (nu). Å andra sidan kan jag se mig själv i ett sammanhang längre fram i livet, där familjen består av fler än fyra (+ vovven) personer. Jag har helt enkelt så många tankar, som jag måste tänka färdigt.

Nu ska jag ta och hoppa in i duschen och kanske åka iväg en sväng och kolla på lite träningskläder inför hösten och vintern. Ikväll ska jag gå på ett pass på gymmet, för första gången på flera år! Jag ser verkligen fram emot det! Jag ska även försöka hinna få klart syskonvagnen, som jag tvättat inför försäljning. Det ska bli skönt att få lite mer plats i hallen, nu när vi säljer av en del av våra vagnar! Ler

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. L
    Aug 30, 2011 @ 11:27:51

    Lycka till med träningspasset. Det är såååå skönt efteråt.

    kramar!

    Svara

  2. Viveca
    Aug 30, 2011 @ 12:21:08

    Tack:) Ser fram emot det!

    Svara

Kommentera

