Skoshopping, kalas, 1-mils-löpning och sommarvärme igen–vilken bra kombo!

Idag har varit en riktigt bra dag, även om söndagsångesten finns där i bakhuvudet. Jag vill alltid hinna med så mycket på helgen, men prioriterar roliga saker och då känns den annalkande måndagen inte så kul. Det betyder att helgens veckostädning än en gång skjutits framåt. Att börja en ny vecka med kaos och dammråttor runtomkring mig känns aldrig bra.

Jag är i alla fall nöjd med prioriteringarna den här helgen. Igår åkte jag och lilla W på “utflykt” och köpte skor till henne. Det blev hela fyra par skor – allt från gympaskor, till snygga höst/vinterkängor och rejäla vinterkängor. Nu är vi båda höstskodda med lite rosor på benen! Jag kunde inte låta bli att köpa kängorna nedan till henne!

image

Bild ovan och nedan från skopunkten.com

image

Gympaskorna fick också hänga med hem! De är ju bara så 80-tals-tuffa! Jag hade tänkt mig att de skulle användas på förskolan, men insåg vid provningen att de inte är särskilt lätta för en treåring att ta på själv. Därför blev det köp av ett par helt normala gympaskor med kardborreknäppning också (som inte är snygga nog att visas i bloggen Ler). Vinterkängorna i GORE-TEX blir ett test. Jag har inte vågat köpa billiga vinterkängor till lilla W tidigare, så det ska bli intressant att se om de funkar lika bra som kängorna tidigare vintrar.

Idag började jag dagen med att springa en mil tillsammans med en vän. 40 minuter innan jag skulle ge mig ut, kom det ett sms från henne om vi skulle springa ihop (vilket inte alltid är det lättaste att få till), så det blev en väldigt trevlig runda (om än en varm och törstig sådan)! Jag är så stolt över mig själv att jag överhuvudtaget klarar att jogga en mil och idag fixade vi det på en tid under 60 minuter! Jag har verkligen fastnat för det här med löpning. Jag gillar att tävla mot mig själv och se att träningen faktiskt ger resultat prestationsmässigt! I början av sommaren var jag osäker på om jag skulle klara att jogga två km. utan att stanna och nu klarar jag så mycket mer!

Eftermiddagen spenderades hos mammi och G, där vi firade G:s födelsedag i efterskott. Vi kunde sitta ute och det var sommarkläder, som gällde! Så härligt! Nu hann älsklingarna använda sina Thailandskläder i alla fall, innan sommaren var slut Ler! Vi fick klänningen till lilla W av min pappa, när han varit där. När vi var där försökte vi hitta en likadan till lilla L, men den fanns inte i hennes storlek. Istället köpte vi byxor och tunika, som ju faktiskt funkade lika bra, om inte bättre. Hon har ju nästan precis börjat gå och ramlar en del, så då är det skönare med byxor än klänning!

Trappan mormor

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Vivvi
    Aug 23, 2011 @ 06:57:02

    Wow, vad duktig du är som springer. Önskar jag också kunde få fart på benen efter sommaren…

    Så söta kängor med rosen. Köpte ett par liknande till E förra året från Skopunkten och hon har älskat dem. Blir nog att spana på de där till hösten då 🙂

    Kram och tack för din omtanke hos mig i helgen. Betyder så mycket och värmer oerhört

    /Vivvi

    Svara

Kommentera

