Ännu mer Båstad och allt fint, som finns där (Odd Molly-rea, Primeboots och Du & Jag)!!!

Dagens utflykt var så bra planerad, för en strukturerad shopaholic, som jag! Jag hängde på vännen C och hennes kusin A, som hade planerat en barnfri tur till Båstad. Klart att jag ville hänga på! Bilen parkerades, så att vi kunde ta en sida av gatan upp, innan det var dags för lunch på det mysiga caféet ovan. Sen tog vi andra sidan på väg tillbaks. Inget springande över vägen, fram och tillbaka, utan välstrukturerat och bra! Jag har aldrig varit och shoppat i Båstad tidigare (fast vi bara bor 20 minuters bilväg ifrån) och blev väldigt imponerad över butikerna och rean! Det var 50% rea överallt och 70% i några butiker. I Märkesbutiken hade de mycket Odd Molly till 50% rea. Vännen min, som letat förgäves efter en Wunder Underdress i chalk, str 2 på nätet, hittade precis den till 50% rabatt i butiken! Gissa om hon blev glad!!! Två Mollysar till fick följa med henne hem, även de till 50% rabatt. Jag fick syn på min lilla sommardröm Timeless Tank i min storlek i grått och svimmade nästan Ler. Jag hade nästan vaknat upp ur den där drömmen, men när jag såg det där linnet framför mig, blev det ju provning igen och ett konstaterande att den minsann inte skulle lämnas kvar den här gången. Även den var det 50% rabatt på, så det blev ett ganska bra pris. De hade en massa rock-a-fellow silk slip dresses, timeless-klänningar, och en massa andra Mollysar på rea också!  

I en annan klädbutik (minns ej vilken) passade jag på att prova Primeboots för att se vilken storlek som passar mig. Jag har ju läst att de ska vara stora i storlek (långa, men smala), men jag tyckte nog att min vanliga storlek passade bra. Jag konstaterade även att stövlarna, fast de anses vara smala över vaden, var för stora för mig. Annars är de ju supersnygga! I butiken i fråga hade de 30% rabatt på Primeboots, men på Campadre har de ju 50% rabatt, så… Tyvärr råkade jag bryta en nagel, när jag skulle rätta till en liten läderflik bak vid hälen i stöveln, vilket ju inte är så snyggt. Min “nageltjej” är på semester, så jag får försöka åtgärda den där fulingen hos någon annan imorgon! Tänk så mycket man kan få offra för lite fotfint ibland!

Jag är glad ändå, för på Du & Jag-outleten fyndade jag två skönheter, bland annat den, som jag visade i förra inläggen, men även tunikan nedan:

imageimage

Bild från Bubbleroom

Brasilia är otroligt fin!!! Blandningen av det enkla och det mer festliga tyget är en superbra kombo! Jag måste dock skriva att den ser ut att vara för stor på modellen ovan. Den sitter bättre och mer åtsittande på mig, vilket gör den mycket snyggare baktill än på bilden ovan. I och för sig sitter den inte helt klockrent över bysten på mig, men ibland kan man inte få det perfekt för ynka 100 kronor. Orsaken till att den hade hamnat i fyndkorgen var att det finns ett pyttelitet hål högst upp i nacken baktill på plagget. Jag kan nog fixa till det, minsann! Outleten var väldigt stor, tycker jag och det fanns en massa plagg av de flesta modellerna. Priserna låg från 200 kronor och uppåt på de hela och rena plaggen. Jag tror att det var priser som på en bra rea, ungefär och “Brasilia” ovan kostade 500kr om den var “felfri” (vilket kanske är lite dyrt, eftersom nätbutikerna har samma pris nu).

Nu är jag lagom trött, men nöjd med dagen. Det är verkligen kul att få gå och strosa utan barn, ibland. Jag tror helt klart att de hade det roligare hemma med sin pappa idag. När jag kom hem väntade nya, vackra rosor och ett sött kort till mig. Allt, från mina små söta, men jag tror nog att maken var inblandad i det hela!

 

 

Kommentera

