Efter regn kommer pizzan…

När vi i förmiddags gick till djurparken såg det ut som att vi faktiskt skulle få bra väder. Vi satt och fikade utan jackor och lilla W låg och myste med djurparkens huskatt på altandäcket där vi hade slagit oss ner. Sen började det mulna igen och jag har nog inte sett så mycket regn på länge! Vi hann ändå med allt vi ville innan vi begav oss mot campingen och stugan igen.

Lite kaffe och sen tog vi bilen i ösregnet för att kolla in shoppingutbudet i stan. ”Knalleland” ska visst vara känt, men vi hittade inget intressant där. Det var en massa ”svenssonaffärer” enligt min mening; alltså en massa storkedjor, som man lika gärna kan shoppa i på hemmaplan. Maken min fick i alla fall tag på tre tröjor på KappAhl, vilket behövdes. Hans skjorna blev nämligen som en blöt trasa, på den korta tid det tog att ta sig från bilen på parkeringen till gallerian :). Jag kollade in lite bågar på ”Synoptik”, där det var 70% rabatt på en massa fina glasögonbågar. Visst hade jag kunnat köpa bara båge och sätta i glas hemma hos min optiker sen, eller? Jag ångrar faktiskt lite att jag inte valde de där pilotbågarna för ett år sedan, när jag köpte mina nya glasögon. Nu finns det en hel del bågar, som påminner om pilotformen, fast med fina detaljer i olika former. Jag kanske borde ta en titt imorgon igen?

Nu är det strax läggdags för oss. Efter en halvtråkig pizza och lite vitt vin och cider känner jag mig redo för lite sömn. Imorgon kör vi hemåt igen, men innan dess ska vi försöka hitta lite outletbutiker, som verkar värda att besöka.

image

Kommentera

