Jag och Birkenstock mot uselt journalsystem–Nu är jag redo för hösten!

När jag var på sushilunch igår råkade jag titta in i en butik, som ska lägga ner och därför har utförsäljning på allt möjligt. Det är någon form av hjälpmedelsbutik för äldre, där de säljer allt från larm till Birkenstock-sandaler. Jag vet i och för sig inte varför man skulle behöva någon sådan typ av affär (inte så många andra verkar ju veta heller, eftersom de nu lägger ner), eftersom man kan få hjälpmedel via kommunen, men Birkenstock kan ju i och för sig vara svårt att få låna av kommunen. Jag köpte mig i alla fall ett par svarta toffelliknande båtar, som jag själv tycker är ganska stiliga. Jag behöver ju ett par inneskor på jobbet, som jag kan byta till när jag ska sitta på kontorsstolen och jobba. Det är inte kul att sitta med till exempel varma vinterskor inomhus. Vad jag befarar kommer det bli en massa ineffektiva timmar vid datorn på jobbet framöver. Jag tror nämligen att det kommer att ta lite tid innan jag vänjer mig vid nya jobbets journalsystem, som för mig är helt ologiskt och ineffektivt. Imorgon är det dags igen för lite jobb, men sedan har jag inget inbokat förrän jag börjar på riktigt i september. Maken har äntligen semester, så jag hoppas på en underbar fortsatt sommar innan “riktiga” tvåbarns-familjelivet drar igång!

DSC01017

Kommentera

