En liten sanndröm, lite biltema och min första förälskelse från Du & Jag

Tidigare i vår hade jag ett inlägg om vårkollektionen från blingo och en liten dröm, som flyttade in i mitt huvud då. Nu när det är 50% rabatt på den (+ en massa andra kläder på hemsidan) slog jag till och blev inte besviken! Den är jättefin och helt klart prisvärd när det är halva priset som gäller. Materialet passar finfint nu i sommar, men eftersom färgen inte är jättesomrig kommer den att användas flitigt även vid andra årstider! Jätteskön! En del av Blingos andra plagg är ju mer eller mindre kopior av vissa kläder från Odd Molly både vad gäller design och material, men den här “Fondan” finns ju inte i det här materialet från Odd Molly, vad jag vet. Jag tror att den kommer att invigas på midsommarafton, då det blir stor fest hela dagen, med tält i trädgården. Lagom fin och lagom billig för jordgubbsfläckar, barnkladd och grillos!

Bilder ovan från blingo

Bild nedan från Modegallerian

Till den kommer jag att ha min nya kofta från Du & Jag, som jag köpte på Nordic Safari igår. Den kommer från någon äldre kollektion, men har funnits kvar sedan de hade den på rea för ett år sedan. Jag har inte hittat någon bättre kofta sedan jag såg den, så nu slog jag till! Den har rätt färg, för att passa till mycket i min garderob. Den har breda ärmar, vilket är svårt att hitta, verkar det som. Om man har lite vidare ärmar på tunikor under funkar det ju inte så bra med smala ärmar, så då är denna toppen!

Idag har vi tagit det lugnt här hemma. Dagen har haft inslag av gymbesök, biltemabesök och flädersaftproduktion. Imorgon har vi en del att avverka. Vi måste verkligen storstäda inför midsommar, för även om vi inte ska vara inomhus kommer ju gästerna att låna toaletten här inne och vi ska ha övernattningsgäster. Det DSC00929skulle ju också vara toppen om den där rutschkanan kommer på plats, så att barnen har lite kul att göra i trädgården! Belysning till partytältet måste också letas upp i garaget och då hoppas vi ju så klart att alla lampor fungerar! Ganska mycket på agendan imorgon alltså!

DSC00928DSC00930

Nu är det dock fortfarande lördag. Barnen sussar sött i sina sängar (för tillfället) och jag ska börja på mitt glas röda vin, som jag inte ens hann med att påbörja under middagen. Så intensivt var det idag under vår middag Ler!

Trevlig kväll allihop!

Kommentera

