Vackert från Freeport i garderoben och helgen i bilder

I lördags bar det iväg mot Kungsbacka och Freeport efter att barn och vovve lämnats hos bokade barn- och hundvakter. Vi kom fram till Freeport klockan 12, så det var tur att de hade öppet tills klockan 18, fast det var lördag! Det tar tid för mig att shoppa, nämligen!

DSC00853DSC00854DSC00855

Finaste systeryster och jag poserar snyggt på väl valda platser!

Systeryster hittade en underbar Odd Molly-klänning, som jag inte hittar någon bild på. Jag tror att den måste komma från samma kollektion som Palette Tunic Dress nedan, men den är utan ärm och med band i midjan, som man knyter. Den har också en vacker vit, kraftig spets längst ner i kanten på klänningen! Namnet på klänningen är Palette s/less dress. Det skulle vara kul om någon hade en produktbild eller annan bild på klänningen. Det är alltid kul att se hur andra kombinerar sina plagg, tycker jag!

Bild från Fashion Secrets

Jag lyckades till slut hitta det jag kom dit för att hitta. Äntligen har jag hunnit packa upp mina skönheter, som ni kan se längre ner. Nåja.. Efter en massa timmars shopping åkte vi söderut igen och checkade in på hotellet vi hade bokat rum på. Det var första gången vi bodde där och vi är helnöjda med vistelsen. Det var inte särskilt lyxigt, men hotellet är mysigt och rummet kändes personligt och var ganska rymligt med soffa och fåtölj.

DSC00856DSC00857

DSC00858

DSC00860

Efter att ha lastat av på Clarion Collection Hotel Norre Park var det dags för bowling. Jag vann så klart två av tre serier ganska överlägset. Sen blev det lite pubmys till sen kväll (natt??).

DSC00861DSC00863

Kaffedrinkar är ju helt klart underskattat, enligt mig Ler!

DSC00865DSC00867

… och budgetbubbel blir man också pigg av!

DSC00873

De vackra plaggen ovan hänger numera i min garderob. Jag lyckades hitta precis rätt färg av Chrysalis Minigown och i min storlek, dessutom! Vi var inne i Odd Molly-butiken två gånger och första gången hittade jag ingen underklänning alls, som passade. Andra gången hängde den helt plötsligt där i färgen “powder”, som passar perfekt under min nya Wigwam. Det ska bli kul att kunna kombinera på lite fler sätt än tidigare nu! Secrets Tank i vitt kommer att passa så bra under mycket! Enkelt och vackert på samma gång, med kanonfina detaljer! Tanken är att jag ska kunna ha den som en liten “förlängare” under ett plagg, som väntar på att jag ska komma och hämta upp det på bensinmacken!

Bilder ovan från Lisen.dk och Skrutteruttan goes Odd Molly.

(Lisen.dk har förresten ett bra pris på just Chrysalis Minigown, powder i storlek 1 om jag har förstått det rätt. Sen vet jag ju inte exakt hur dyrt det blir omräknat i svenska kronor och med frakt.)

DSC00879

Jag gillar att tyg/spetspartiet sträcker sig en bra bit över nedersta delen av bystpartiet. Många andra underklänningar är för v-ringde för min smak.

DSC00881DSC00880DSC00876

Fram….

…och baksida av Secrets Tank.

DSC00877

Alla detaljer känns verkligen så genomtänkta och är så fina!

Jag känner mig helt enkelt så nöjd med mina inköp i lördags.

Ler

Kommentera

