En Molly-present från maken (och barnen?), som fattat galoppen (med lite humor)!

I morse när jag kom ut i köket väntade en mors-dag-present till mig på diskbänken! Maken sa ju att han hade fixat en present igår när vi var i stan, men jag kunde inte komma på när han skulle ha gjort det, eftersom vi var tillsammans hela tiden. Dock fick han ju lite tid för sig själv (+ barn) när jag befann mig i provrummet för att prova följande plagg:

wilma mankiller cardigan 

Provade str. 1, som passade. Trodde att jag skulle tycka att fransarna var “too much”, men koftan är helt underbar med fransarna!!!)             

 

 

 

       

rock-a-fellow silk slip dress 

Också provad i str. 1 och tror att den passade om jag minns rätt.

 

 

 

 

 

crochet grandmas coat, fast i en ljusare blå färg, som jag inte hittade någon produktbild på.

Provade i både str. 0 och 1 och båda passar. Tycker inte att det skiljer mycket i storlek alls, faktiskt. Frågan är vilken storlek jag skulle satsa på om jag någonsin skulle vilja köpa den här modellen.

 

 

         

new jersey dress

Provade både str. 0 och 1 och tycker att 0 sitter lite tight och 1 är för stor. Typiskt, för den är faktiskt jättesöt på annars!

 

 

 

wunder lace underdress   

När jag letade produktbilder blev jag plötsligt osäker på om det är den här eller “antidote dress”, som jag provade! Den jag provade satt i alla fall otroligt bra på mig med liten byst. Så figursmickrande och vacker! Användbar till så mycket! Tror nog att det var den här jag provade, ändå Ler Str 0 passade perfekt! Finns på önskelistan nu!!!

 

 antidote dress 

Se “wunder lace underdress”!

 

 

 

 

 

a-one silk camisole sh printed

Gillade inte den här särskilt mycket. Tycker att den satt konstigt vid den sk. bysten på mig! Provade str. 1, som annars passade…

 

 

 

Alla bilder ovan från Odd Molly

…och så timeless-linnet (korrekt namn?? 248?? – hittar ingen produktbild)

Passar toppenbra i str. 0 och var jättefin på. Finns också med på önskelistan, men känns inte som ett plagg som kan användas året om riktigt, så den förblir nog en liten önskan, bara!

 

 

 

 

Bilden på Timeless från MissGreta.se

I alla fall hann maken köpa en fin present till mig under tiden jag provade alla plagg. Känns bra att han är på min sida i detta nyblivna Odd Molly-beroende!

Bild från eleven.se

Kommentera

