Bekväm i Bik Bok-favorit, fast trött efter en bakvänd dag

Fredagar innebär alltid att båda barnen är hemma och oftast försöker jag få lite fredagskänska för lilla W också. Idag hade jag planerat in en timme på SATS, vilket lilla W såg fram emot. Hon gillade lekrummet där, så det kändes som en bra start på dagen. Problemet blev att vi liksom aldrig kom dit, kändes det som. Jag drömmer ibland att jag är på väg någonstans, men aldrig kommer dit. Känner ni igen er? Man fastnar på olika ställen och blir hindrad från att komma vidare. Idag var en sådan morgon och när vi äntligen satt i bilen på väg in till stan, fick jag för mig att dubbelkolla med maken, så att MINISATS öppettider verkligen stämde. Så klart hade jag helt fel för mig och vi var typ 45 minuter för tidiga! Sen träning, sen lunch och konstig, dag helt enkelt!

Lilla W har verkligen prövat mitt tålamod idag också! Att hitta på dumheter för att man inte vet bättre är en sak, men att göra det helt medvetet medan man tittar mor sin djupt in i ögonen med en trotsig blick, är en helt annan sak. Jag vet att hon inte ens är tre år, men det är så jobbigt när man vet att hon vissa stunder vet så mycket bättre. Jag gissar att vi bara är i början på den här tålamodsprövande perioden, så nu gäller det för mig och maken att kämpa på ännu mer för att vara bra föräldrar. Jag önskar att det fanns ett sätt som funkade, men vem har sagt att det ska vara lätt att ha barn. De är inte lätta att få och inte lätta att ha!

Efter allt strul idag blev vi i alla fall spontanbjudna på fika hos en vän i kvarteret bredvid. Det blev en bra avslutning på dagen och en bra början på kvällen!

DSC00704DSC00705

Jag har i alla fall varit bekvämt klädd idag i min favoritskjorta från BIK BOK. Det är helt klart mitt bästa budgetköp någonsin, tror jag. Den inhandlades för två år sedan och kommer att hänga med länge. Har fått fina komplimanger för den, vilket jag ju blir glad av! Den här regniga dagen har även mina passande stövlar från Tretorn fått följa med ut!

Kommentera

