En lördag i min smak, förutom…

Vi hittade den perfekta gungställningen till tjejerna på Bauhaus för en tid sedan och idag har det äntligen blivit av att den har kommit till oss. Nu väntar lilla W på att den ska monteras ihop, vilket förhoppningsvis kommer att ske imorgon. Under tiden maken var iväg och köpte ovanstående, tillsammans med sin pappa, tog jag med barnen till gymmet och tränade. Det känns verkligen superbra att ha kommit igång! Imorgon ska jag och en vän ut på en liten joggingrunda. Får se hur det går! Efter träningen handlade vi lite. Sedan åkte vi hem och jag vände i princip bara i dörren, för att lite senare åka in till stan med vännen ovan (som jag också ska jogga med imorgon) för att prata, fika och shoppa lite. Maken skulle tillbringa kvällen på herrmiddag, så det kändes skönt att få ladda batterierna på egen hand lite innan det var dags att ta tag i middag och nattning hemma.

DSC00695DSC00696

Cubus hittade vi en söt underklänning (egentligen nattlinne) i kortare modell, som vi båda slog till på! Två stycken för 199 kr! Annars kostar en 149 kr. Den kommer nog att bli fin under lite kortare tunikor och under vissa koftor!

 

 

 

När jag kom hem väntade ett par glada tjejer, som fick prova sina nya regnställ, som jag köpte för halva priset idag! De verkade gilla dem mycket. Hoppas bara att de inte får så mycket användning av dem i sommar! Det blev dags för middag och nattning, som tyvärr resulterade i två timmars skrik från lilla L. Åh, vad det är jobbigt att inte veta vad som är fel! Hon har ju som bekant haft alla möjliga sömnproblem sedan hon föddes, både somnat snabbt på kvällen och inte, eller vaknat stup i kvarten nattetid… På senare tid har dock nattningen gått smidigt, så två timmars skrik var lite som en chockerade överraskning för mig! Vi har varit ganska konsekventa med att låta henne somna själv i sängen och lite gråt stör mig inte när jag vet att det bara handlar om trötthet, men sådana här kvällar tvivlar jag verkligen på min förmåga. Jag tog upp henne i famnen ett par gånger, sjöng för henne (vilket kanske inte var så avslappnande för henne med tanke på min usla sångröst), bytte pyjamas till en svalare variant, gav vatten att dricka flera gånger… Till slut ringde jag maken för att få lite stöd. Då var det som att lite telepati hjälpte lilla L att få ro… Äntligen!!!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Vivvi
    Maj 22, 2011 @ 16:04:13

    Låter som en underbar dag. Precis sånt där man behöver som mamma för att ladda batterierna. Och det verkade som du behövde det. Hemskt när man inte riktigt vet vad som är fel och de inte kan tala om ifall de har ont, bara är trötta, rädda eller vad det är för fel. Min son var likadan när han var mindre men som tur är sover han gott hela nätterna nuförtiden och somnar bra på kvällen. Så hopp finns ju att det går över med tiden för er. Men förstår verkligen hur jobbigt det måste vara just nu. Speciellt om man är själv hemma

    Kram och hoppas du fick lite sovmorgon som kompensation
    /Vivvi

    Svara

  2. Viveca
    Maj 22, 2011 @ 18:49:59

    Ja, visst är det jobbigt! Det blir ju bätte när de växer till sig. Det vet man ju… Ang. sovmorgon blev det morgon här klockan 05.45. Maken sov inte hemma, så det blev min morgon på alla sätt och vis 🙂
    Kram!

    Svara

Kommentera

