En solig start på dagen

DSC00673

Solen kom fram lite i morse och det kändes så underbart att få starta dagen så. Allting känns lite lättare och jag blir påmind om att det kanske snart kan bli dagar ute i solstolen igen Ler. Jag och lilla L har precis intagit en tidig lunch och jag häller i mig dagens andra mugg kaffe. Jag är vrålhungrig redan vid 10-10.30 igen, så lunch vid 11 är inte fel, faktiskt. Vi ska iväg och hämta lilla W på förskolan efter hennes lunch idag, för hon behöver sova middag. Hon har kommit in i en tråkig dygnsrytm och vaknar jättetidigt på morgnarna, dvs innan klockan 06. Idag vaknade hon 04.30 och kunde inte somna om! Sånt resulterar i att hon är helt däckad klockan 18 på kvällen, som igår. Det gick bara inte att hålla henne vaken! Förhoppningsvis gör lite middagssömn att hon är uppe lite längre ikväll och sover längre imorgon. Ja, om vi har tur, alltså!

I eftermiddag får vi besök av två mysiga tjejer, så då är det bra om lilla W är pigg på att leka och inte bråka. Trötthet och lek är ofta ingen bra kombo! Det vankas i alla fall kaffe och kanelbullar. Som jag längtar!!!

Imorgon finns Odd Molly på Campadre, men enligt mer erfarna Odd Molly-freaks är det mest gamla plagg, som kommer att säljas. Jag har en “Fonda-kopia” från Blingo och är inte så sugen på en äkta. Odd Molly har ännu sötare velourplagg, som jag skulle vilja ha.

Kommentera

