Tonårstankar och sommarben

Jag och maken kollade på Twilight, som visades på SVT igår kväll. Jag är nästan glad att jag totalt missat filmerna, för nu har jag ju lite mer att se fram emot än de flesta andra! Jag gillade filmen och jag är nog lite kär. Tonårstankar, naiva drömmar, hopplös förälskelse… Det kommer aldrig att komma tillbaks, men genom filmen får jag chans att tänka tonårstankar igen. Så skönt att slippa vara realist för en stund. Imorgon vill jag hyra film och sjunka ner i soffan igen!

Idag sitter jag i solstolen så fort jag får chans. Värmen är tillbaks på en kort visit, tydligen. Ikväll väntar vuxentid, god mat, ostörda samtal och trevligt sällskap. Det ser jag fram emot riktigt mycket!

image

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Pia
    Maj 07, 2011 @ 15:36:20

    Jag kikade också på Twilight men bara slutet tyvärr, blev mycket sugen på att se början och de andra filmerna!
    Om du vill ha filmtips kan jag verkligen rekommendera ”Going the distance” med Drew Barrymore och Justin Long. En romantisk komedi, jättebra o väldigt rolig. Kolla trailern, http://www.hemmakvall.se
    Kramis

    Svara

  2. Johanna
    Maj 07, 2011 @ 20:00:34

    Åhh!! Du har lyckats missa Twilightfilmerna, och ännu värre (misstänker jag) :böckerna!!!! My god! Du har MYCKET att se fram mot. Böckerna är crazybra! Jag blir också tonåring som genom ett trollslag 🙂

    Svara

  3. Viveca
    Maj 07, 2011 @ 21:42:04

    Misstänker att jag borde prioritera böckerna istället för filmerna, men jag väljer nog filmerna ändå. Vill drömma mig bort igen så snart jag får tillfälle! Tack för filmtipset, P! Bra romantiska komedier kan man inte få nog av 🙂
    Kramar!

    Svara

Kommentera

