Höst igen och lite Tradera som tidsfördriv

Oj, så många fina kläder jag har på min minneslista på Tradera nu! Tänk om skattepengarna bara kunde komma typ nu! Det är så fasligt kallt ute nu, så vi håller oss mest inomhus, förutom när det sovs i vagnen ute. Tradera är ett bra tidsfördriv och jag vann precis en auktion. Mitt vinnande bud hamnade på ynka tio kronor och det är väl i princip det jag kan unna mig just nu! Jag hoppas att koftan är ett riktigt fynd. Kan ju vara lite hur som helst. Vitt och sött är bra, men risken är att den kan se tantig ut. Det beror kanske lite på vad jag har till.

Bilden ovan lånad från säljaren på Tradera

I övrigt händer det inte så mycket här. Jag väntar i och för sig på leverans från Ellos också. Ringde för en stund sedan och skyndade på lite, för det verkade inte ha hänt något med beställningen. Lilla W´s begagnade POP-jacka, som jag köpte billigt på Tradera förra året har gått sönder i dragkedjan, så det blev lite akut med en ny, nu när vädret slagit om igen. Kanske hinner sommaren komma innan vi får jackan på fredag? Den här ska i alla fall vara som en “skaljacka” och har fått jättebra betyg av andra köpare. 199 kr känns som billigt för en så bra jacka. Hoppas att vi blir nöjda. Ibland undrar jag om POP verkligen har så mycket bättre kvalitet på sina kläder än andra billigare märken.

Bild ovan från ellos.se

När jag ändå skulle köpa jackan passade jag på att klicka hem ett par skor till maken också. Jag ser det som en oerhörd utmaning att leta rabattkoder Blinkar, så 50% rabatt på ett par Björn Borg-skor kändes som en lottovinst! Han behöver verkligen ett par nya lite finare skor, så dessa kommer nog att funka bra! Idag ser jag dock att Ellos har märkt skorna med “Exklusiv”, vilket betyder att man i princip inte kan använda några rabatter på skorna längre. Det är Ellos i ett nötskal, men jag hann i alla fall!

Bild till höger från ellos.se

Nu ser jag fram emot em-aktiviteten, som består av träff med en god vän. Hoppas att solen håller sig framme så att man kan sitta ute lite. I helgen ska vi ut och äta med goda vänner från Skåne, så det skulle inte vara fel med lite ny solbränna till den utvalda outfiten, som jag i och för sig inte har valt än Ler.

Nu är det lunchdags!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Johanna
    Maj 05, 2011 @ 05:44:19

    Hej 🙂 De har tre olika modeller om jag inte minns fel… en enorm jättestor svart med färgglatt innehåll och så den som ser ut som en grammofontratt och så de med ”rassel”. kram

    Svara

  2. johanna
    Maj 05, 2011 @ 13:01:16

    JA, alla är taklampor 🙂 Jobbar i blomsteraffärn idag! 🙂 Kram

    Svara

Kommentera

