Påskmarknad utan kamera

DSC00489Lilla W var ju hos sin mormor natten till igår, så min käre make fick en chans till en lugn lördagskväll när jag var iväg på ståhej. Min kära mamma kom hit med lilla W efter lunch igår och vi passade på att ta en promenad bort till påskmarknaden i Lilla Böslid. Lagom promenad, tyckte jag. Mor min ansåg dock att jag hade lurat henne, eller något. Jag blev i alla fall positivt överraskad av markaden. Den var ju inte så stor, men det fanns lite av varje. Jag hade velat köpa en krans att ha på ytterdörren, till exempel. Det fanns jättefina, men en påskkrans har man ju inte uppe så länge, så jag tänkte om. Precis när man kom in på området kunde man gå in i ett litet hus där man visade upp lite olika hönor. En av dem hade en vecka gamla kycklingar! Lilla W tyckte att det var sevärt. På ett annat ställe fanns några lamm, som kom ut och hälsade på oss. Vi fikade lite kaffe (saft) och bulle och sen gick vi hem igen. Jag fyndade två brödpenslar och smörknivar, som jag tyckte var ganska söta och välbehövliga. Sen kunde jag inte låta bli att köpa det smarriga tunnbrödet. Så gott till frukost idag! Var lite irriterad på mig själv att jag glömde mobilen hemma. Lite lamm och kycklingar hade ju varit skoj att ha med på bild!

Kommentera

