30+ på dansgolvet?

Efter att ha fått två barn ganska tätt var det väldigt länge sedan jag befann mig på ett dansgolv. Innan barnen kom var jag och maken ute nästan varje helg och varje lördag skulle det inhandlas nytt smink och en nya partykläder! Då visste jag alltid vad jag var ute efter och kunde se en hel “look” framför mig när jag var ute och jagade de perfekta plaggen. Nu känner jag mig mest helt fel när jag tänker mig själv ute på ett dansgolv senare än klockan 22. Att sminka sig och klä upp sig känns nästan som att jag “klär ut mig”. Min garderob ekar ganska tom när det gäller uppdatering av partykläder, så när jag nu äntligen ska ut med ett gäng tjejer på lördag är jag lite villrådig. Vad ska jag ha på mig egentligen? Jag har till och med rådfrågat VIVANDIVAN, som verkar kunna det där med partykläder! Tack snälla, för lite inspiration!

Jag var i alla fall hos en god vän i em. på fika och fick låna ett helt gäng med kläder. Det första jag kom att tänka på, som jag hade hemma är den lilla tunikan från Me&i. Det där märket känns ju inte så mycket party, men den är faktiskt ganska snygg till ett par tighta jeans och snygga smycken. Den går inte över rumpan, utan känns lite figursmickrande, om man nu gillar att visa jeansrumpa. Ler

DSC00439

När det gäller skor har jag faktiskt inte så mycket att välja mellan. Jag har nog ett par svarta högklackade kilklacksskor i mocka också, men de är verkligen höga och inte alls bekväma att dansa i en hel kväll.

 

DSC00440

Ursäkta suddig bild. Mobilkameran är inte den bästa i dåligt ljus! Jeansen och toppen ovan har jag alltså fått låna av en god vän. Jeansen är typ tre storlekar mindre än vad jag normalt har, men jag får på mig dem och de sitter snyggt. Problemet är att de ju är väldigt tighta och varma!

 

DSC00442

Bodyn är min och kjolen är vännens. Kan mycket väl tänka mig det här på lördag om jag inte kör på jeans!

 

DSC00444

De här tre topparna letade jag fram ur garderoben och hade nästan glömt att jag ägde. Kanske någon av dem funkar? Jag är dock lite osäker på hur en “partytopp” ska se ut 2011!

 

DSC00441

Den grå kavajen har jag också fått låna och likaså paljettkoftan. Den jämförelsevis tråkiga koftan i nedre högra hörnet är min egen och funkar ju ok till Me&i-toppen, som här på bilden syns under kavajen.

Nu ska jag alltså bestämma mig och har några dagar på mig. Det skulle vara jättekul om ni ville hjälpa mig och föreslå kombinationer, som ni gillar! Ekonomin tillåter tyvärr inte någon ny partyoutfit, så jag hoppas att jag kommer undan med kläderna ovan!

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Vivvi
    Apr 11, 2011 @ 19:49:58

    Vassego, var så lite så 🙂 Kul att kunna ge lite inspiration. Ofta brukar man ha det mesta man kan behöva hemma. Bara att mixa lite för att få ihop något. Jag brukar också låna väldigt ofta av min syster t ex. Då känns det nytt utan att man behövt köpa något 🙂

    Tycker du verkar ha fått ihop en hel hög snygga outfits. Jag fastnade direkt för bodyn och kjolen. Sååå snyggt. Kör du på jeans som ju alltid är ett säkert kort tycker jag antingen me&i toppen eller den grönaktiga med detalj på axeln. Supersnyggt. Fast paljettjackan är ju grym också förstås. Funkar ju klockrent över båda topparna tycker jag.

    Hoppas du fick lite hjälp
    Visa gärna upp hur du valde sen och ha så himla kul
    Kram
    /Vivvi

    Svara

  2. Pia
    Apr 11, 2011 @ 20:48:57

    Oh my – va sjutton ska jag ha på lördag då!!!?? Här slänger men ut inbjudan o tänker fan va kul med fest men har inte så kommit sålångt att jag funderat på vad jag ska ha på mig?!! Är ensam hemma på fredag o då får det bli en låååång shoppingrunda!
    Kan faktiskt inte välja ngn av din outfits – alla är suuperfina!!

    Svara

  3. Johanna
    Apr 12, 2011 @ 08:30:07

    Haha!! Du är så rolig! Du har ju hur mycket som helst att välja på, och blir skitsnygg i vad du än tar på dig! I like M:s gröna och jeans, vilka som! Men som sagt, du är nice i allt…
    Kram Johanna

    Svara

  4. AnnaB
    Apr 12, 2011 @ 15:35:44

    Åh massa fint ju! Men jag tycker ablolut kjolen! Så snygg och du kan slå klackarna i taket hela natten!

    Svara

Kommentera

