Fredagen känns långt borta

I fredags kom så äntligen min älskade syster på besök. Hon stannade inte tills igår, som vi hade hoppats på. Jag förstår dock att hon hellre ville sova hos mammi och G eftersom morgonen börjar tidigt hos oss. Fast lilla W och jag vaknade inte förrän halv nio igår morse, då maken tyckte att det var dags att stiga upp! Så länge har hon aldrig sovit förut, inte hemma i alla fall. Vi fick i alla fall några timmar tillsammans med barnens moster och på kvällen var även mammi och G här och åt middag. Det var längesen jag kunde slappna av så på en middag hemma. Jag unnade mig lite vin och efter middagen spelade vi TP tills vi tröttnade. Det tar ju så låååång tid att spela när man inte kan frågorna (eller svaren rättare sagt)!!!

Linda och Wanda kollage

Vi har (peppar, peppar…) äntligen fått en antydan till normala kvällar här hemma nu. De små somnar vid 19.30 snåret för natten, även om framför allt lilla L vaknar ett par gånger innan vi vuxna lägger oss. Det gör inget, eftersom det känns som att hon vill somna om direkt igen när hon får nappen. Hoppas verkligen att det fortsätter så. Det känns helt overkligt att de flesta familjer faktiskt har det som vi har nu, eller till och med bättre. Tänk att lägga barnen en viss tid på kvällen och sedan få sova hela natten, hela familjen!

Nu laddar jag inför en ny, förhoppningsvis solig vecka. Helgen har varit bra, även om vi inte har gjort något speciellt. Vi börjar i alla fall bli klara med lilla L’s rum nu. Vi väntar på rullgardin och vanliga gardiner, som jag har beställt på nätet. En matta behöver vi också, men jag tror att jag har hittat en på Rusta, som passar.

Kommentera

