Fortsättning följer i Hallandsposten

Efter min förra insändare bad förskollärarna om ursäkt i en ny insändare. Jag förstod faktiskt inte om hela insändaren var riktad till oss sjuksköterskor, som skrivit till dem, men en stor del av förskollärarnas nya insändare kändes aningen felriktad. Det kanske är bäst att passa på när man har chansen att få dela med sig av sina åsikter. Samma dag, som förskollärarnas “svar på tal” var med irriterade jag mig över en annan insändare från "tänkande barnskötare". Den “tänkande” barnskötaren verkar likställa barnskötare med förskollärare, trots att det skiljer en akademisk utbildning mellan de båda yrkena. Barnskötaren anser däremot att det “väl ändå är skillnad på ansvar” mellan en läkare och sjuksköterska, trots att båda yrkesgrupperna innebär en akademisk utbildning. Så klart är det skillnad på ansvar mellan sjuksköterska och läkare, eftersom det är olika yrken. Om det inte vore det hade ju yrkena kunnat slås ihop till en enda legitimation, eller? Jag tror dock inte att det var barnskötarens poäng.

Jag knåpade i alla fall ihop ännu en insändare, som kom med i Hallandsposten idag. Fortsättning följer, eller?

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Merceavy
    Apr 07, 2011 @ 06:46:09

    Bra skrivet! Tänker knåpa ihop nåt eget kring de stundande lönesamtalen tror jag…. 😉

    Svara

Kommentera

