Frisyren, som jag tar med till frisören

Imorgon kväll är det dags för det där frisörbesöket jag skrev om tidigare. Budgetfrisören finns här i byn och har generösa öppettider. Jag ska dit klockan 19.45 imorgon, vilket är en bra tid eftersom det troligen har lugnat ner sig här hemma då. Nackdelen är väl att jag kanske somnar i frisörstolen. Fast det är kanske ingen nackdel egentligen?

Jag skulle vilja bli ganska mycket ljusare igen i håret för att känna mig vårfräsch. Helst skulle jag vilja blanda riktigt blonda slingor med rött i någon ljus nyans. Jag vet inte om det är för mycket begärt, men jag tänker i alla fall ta med mig bilden nedan som inspiration. Modellen verkar inte ha rött i sitt hår, men om man byter ut det bruna ser det ut ungefär som jag vill. Jag vet inte om det blir traditionell hätta eller folieslingor, men jag vill inte se ut som en zebra. Hoppas frisören förstår vilken typ av resultat jag är ute efter.

Bilden hittades hos BLOG.FRISÖRSKA.SE

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Syster/moster
    Mar 28, 2011 @ 18:06:04

    Ser fint ut 🙂 ska själv boka in nytt frisör besök i mitten av maj tror jag kanske tidigare.. 🙂 ljusar ska det bli, men frisören kunde inte göra allt på en gång när jag var där sist.. tyvärr… kanske inte blond som syster 😉 men ljusar 😀 kram

    Svara

  2. Viveca
    Mar 28, 2011 @ 18:07:41

    Du passar säkert i ljusare! Kram

    Svara

  3. Pia
    Mar 29, 2011 @ 12:19:18

    Riktigt snygg frisyr! O kombon blond med röda slingor har ju funkat förr =)
    Kramis

    Svara

Kommentera

