Helmysig torsdag

DSC00303picnicDet var ett tag sedan jag upplevde en torsdag så bra som denna. Harmoni är rätt ord för att beskriva dagens känsla. Torsdagar innebär ju öppna förskolan för oss och det brukar alltid vara mysigt där, men idag kändes det på något sätt ännu bättre än vanligt. Visst är det roligt när det är mycket folk där, men lagom är ändå bäst. Jag saknade några personer där idag, men annars var det väldigt lagom. Vi satt lääänge och fikade och hann prata om allt möjligt. Morgondagen till ära bjöds det på våfflor idag! Mums! Pysslet bestod av tändsticksaskar som blev till små söta möss. Lagom svårt för en opysslig person som jag. Lilla L sov ute i vagnen nästan hela tiden. Till slut fick jag hämta in henne och väcka henne!

När vi kom hem åt vi en lite senare lunch och eftermiddagen spenderades ute tillsammans med goda vänner. Minstingarna sov i sina vagnar (eller ja, en av dem i alla fall) och storasystrarna lekte (och tränade på konflikthantering). Vi vuxna satt på trappan och lapade sol med sällskap av kaffe. Nu är helgen på intåg och för min del består den av jobb. Det börjar bli nervöst nu, men jag ska försöka att släppa några av kraven jag har på mig själv. Det är ju ändå en ny arbetsplats och hälften av jobbet är rutiner, även om jag jobbar med samma sak sedan innan. Det får nog ta sin tid att komma in i det, helt enkelt.

Kommentera

