Äntligen sol och vårtecken!

DSC00282I morse åkte maken iväg på sin andra tjänsteresa, den här gången till Västerås. Som tur är ställer mammi upp igen och sover över två nätter, så att jag slipper få ännu jobbigare nätter än jag redan har. Huset är ganska städat, men strykhögen är stoooor nu. Kanske mammi känner för att ta tag i den? Eller, så tar vi bara en varsin kopp te och sitter ner och pratar lite. Det är ju lite mysigare.

Igår hade jag en massa måsten och telefonsamtal att avverka. Nu har jag i alla fall bokat in mina första arbetsdagar på nya jobbet. Jag ska gå bredvid hela nästa helg och det känns faktiskt skönt att få komma igång lite. Troligen blir det fler dagars bredvidgång, eftersom det är ett nytt datajournalsystem att lära sig. Jag hoppas i alla fall kunna hoppa in lite helger nu i vår och sommar. Lite extra pengar är ju inte fel!

Hoppas ni får en skön dag och att det är sol hos er också! Jag har varit tvungen att tacka nej till två olika promenader idag, redan. Måste åka iväg och fixa lite ärenden. Hoppas på sol imorgon med.. och hela veckan, förresten!

Det fina “påskriset” på bilden kunde jag inte låta bli att köpa. Det fanns att köpa i flera olika färger, men vitt kändes finast. Jag var lite osäker på om bladen skulle orka ta sig igenom färgen, men de verkar viljestarka!

Kommentera

