Nytt anställningsbevis

DSC00222Nu känns det som att cirkeln är sluten. Min väg mot sjuksköterskeyrket började när jag sommarjobbade i Halmstad kommun för ungefär tio år sedan. Jag hoppade av gymnasielärarprogrammet och visste inte riktigt hur framtiden skulle bli. Genom jobbet i hemtjänsten tog jag beslutet att studera till sjuksköterska istället. Med sikte om anställning i hemsjukvård tidigt efter examen har jag under mina yrkesverksamma år hunnit med en del arbetsplatser. Kämpandet med pendling och dåliga arbetstider har äntligen gett resultat. I höst börjar jag i Halmstad kommun igen, inom hemsjukvården. Det är samma jobb, som jag har nu, men betydligt bättre arbetstider. Nu är det slut på kvällsjobb och jag kommer bara att jobba var sjätte helg, jämfört med var fjärde, som gäller på min nuvarande arbetsplats. När det gäller lönen kommer jag äntligen att slippa skämmas över att berätta vad jag tjänar. Det trodde jag aldrig! Min nuvarande chef är helt underbar. Hon har stöttat mig hela tiden i mitt jobbsökande och jag får tjänstledigt en tid för att känna efter på nya jobbet. Hoppas att min nya chef blir lika bra! Hon verkar i alla fall väldigt sympatisk och förstående.

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Johanna
    Feb 22, 2011 @ 14:06:40

    Äntligen! 🙂

    Svara

  2. merceavy
    Feb 22, 2011 @ 19:42:33

    Stort grattis!! De ska vara glada att de får dig 🙂 kram kram

    Svara

  3. Pia
    Feb 23, 2011 @ 19:52:33

    GRATTIS!!! ”Äntligen”!! Men är såklart supernyfiken på vad du fick i lön!!
    Vet en på resursen på jobbet som också fått jobb nu i kommunen, borde vara i samma satsning.
    Kramis!!
    När kan du ses? Nästa torsdag?

    Svara

  4. Pia
    Feb 23, 2011 @ 19:53:13

    ps – såg ett hus jag VILL ha i Gullbranna!! Paprikavägen 33!! Har du kikat?
    Ska bara vinna kontantinsatsen på lotto först!

    Svara

  5. Viveca
    Feb 24, 2011 @ 06:51:29

    Tycker absolut att ni ska flytta hit till Gullbranna!!! Mattias får väl göra lite övertalning när han är på jobbet 🙂 Det är säkert samma ”satsning” som din kollega fått jobb genom, men tror inte att de har haft fler jobb ute på annons (har iof inte kollat)… Har nog aldrig kämpat så mycket för ett jobb innan! Lönen hamnar nu 10000 kr över där jag började som nyutexaminerad 🙂 Känns helt ok (för tillfället;)

    Kram!

    Svara

Kommentera

