När jag ändå sitter här…

Jag väntar på att maken ska komma hem från en runda på stan med sina kollegor. Tror att han har firat nya jobbet, men han hade nog firat ändå, även om han inte haft just jobbet att fira 🙂 Just nu känns det lite stressigt här hemma, eftersom ingen av barnen är pålitliga när det gäller sömn. Natten till idag sov maken och lilla W på nedervåningen och jag och lilla L sov uppe i gästrummet. Bästa natten på länge för alla! Inatt blir det samma upplägg, men jag vill inte gå och lägga mig än, eftersom lilla W sover oroligt här nere. Hon sov i sin säng tills halv 6 i morse, men ikväll har hon redan vaknat och ville tvunget sova i vår säng. Där ligger hon nu…

Dagen har för min del spenderats i stan. Jag hade ett ärende i förmiddags och passade på att äta lunch med en god väninna här ifrån byn. Sen hann vi med ett par affärer tillsammans innan det var dags för mig att köra hem för att amma. Lilla L har bestämt sig för att gilla ersättning bara ibland, så det gäller att ha en massa riktig bröstmjölk i frysen om jag ska vara iväg länge (vilket jag inte har hunnit fixa)! Efter amningen bar det iväg på en runda till, fast bara till Eurostop, där jag köpte ingredienser till julgodis och lussekatter. Köpte även färdig pepparkaksdeg, som vi ska använda imorgon när lilla W:s kompis och mamma kommer hit och bakar. Jag passade även på att införskaffa klappar till lilla W:s julkalender. Coops 10-kronors-marknad är ett hett tips!

Nu ska jag sussa!

Kommentera

