Huvudbry

Idag måste jag få det gjort. Jag ligger till och med och tänker på det på nätterna. Det handlar alltså om mobilköp, vilket känns som en jättegrej för mig. Visst är iphone bra (maken har en), men jag tycker att den är för stor och så går det så långsamt att skicka sms. Jag måste titta hela tiden var jag sätter fingret. På en vanlig mobil behöver jag ju knappt titta när jag skriver. Med insikten att det inte går att få en ”smartphone” med alla mina önskemål lutade det åt en HTC desire eller Nokias N8. Nokias telefon ska ju ha en jättebra kamera, men operativsystemet är tydligen inte så bra. Nu har jag bestämt mig för en Sony Ericsson x10 mini pro. På den ska ” knappsatsen” på skärmen vara som en vanlig mobil, men man kan använda ett utdragbart tangentbord om man vill. Den är liten nog för att man ska kunna nå med tummen när man skriver. Nackdelen är ju att den har liten skärm, men jag tror inte att jag kommer att använda internet så mycket på mobilen egentligen. Det är ju mest Facebook som kommer att användas. Blogginlägg ska vara enkelt fixat med den lilla krabaten. Så långt, allt väl 🙂 För första gången i mitt liv ska jag överge Nokia!

När jag ringde för att beställa mobilen kom jag på att det ju går att ändra abonnemangsformen, till det bättre, beroende på hur mycket jag brukar ringa för.  Sen tillkommer ju försäkring. Vanliga hemförsäkringen har inte särskilt bra villkor, men att köpa till mobilförsäkring kostar en hel del! Innan dagen är slut ska jag i alla fall ha bestämt mig!

Bilden kommer från Sony Ericsson

Kommentera

