Historien om Liv

 Historien om  tunikan “Liv” från Blingo är ganska lång nu. Det började med att jag blev sugen på ännu en velourtunika och blev tipsad om den från Blingo. Där var den ju slutsåld, så efter en Traderahistoria med tråkigt slut, mailade jag några återförsäljare för att se om de möjligtvis hade någon kvar. Jag fick till att börja med bara ett svar och det nappade jag på. Jag skulle ju så klart haft lite mer is i magen, för det hela slutade med att jag fick en snäll vän att ge sig på min kära tunika och sy om den lite. Den var nämligen ganska fult sydd på ena sidan, men nu ser det bättre ut i alla fall. Är så glad för att vänner som hon finns!

DSC04562 - Kopia

Jag har blivit tokkär i velour! Tycker att tyget är så skönt att ha på sig och jag älskar designen både båda mina tunikor. Den här är ju väldigt lik ett visst annat märke, men det gör ingenting. Beroende på vad man har till kan man använda dem både till vardags och lite mer festliga sammanhang. De funkar nog inte så bra till en utekväll på stan och till kommande julfest med makens jobb, så det blir till att ge sig på lite mer shopping i år i alla fall!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Elin
    Nov 14, 2010 @ 19:59:26

    Jättefin!

    Svara

Kommentera

