Natten i punktform

  • …tog sin början igår kväll vid 21.30. Då sussade både lilla W och lilla L ”för natten”.
  • ca. 22.00 kröp jag ner i sängen och konstaterade att det var åtta timmar kvar tills klockan 06, då lilla W med stor sannolikhet vaknar. På de åtta timmarna borde jag ju kunna skrapa ihop minst fem timmars sömn. Nöjd med den tanken.
  • Kl. 24-någonting börjar lilla L röra på sig. Då har jag fortfarande inte somnat.
  • kl. 01-någonting ger jag upp och ammar lilla L.
  • kl. 03-någonting vaknar jag till och märker att lilla L fortfarande ligger intill mig. Tänker att hon kanske borde rapa, för att sova lite bättre (korkat av mig!!!), tar upp henne lite innan jag ska lägga ner henne i vaggan. Samtidigt vaknar lilla W och gormar ”nappe! nappe!”. Grrr!!! Har fyra nappar i beredskap på sängbordet och ger en till henne, men måste sträcka mig, så att L vaknar till lite, eftersom jag har henne i famnen fortfarande. Lägger i alla fall ner lilla L, som somnar om efter en stund.
  • 04.30 vaknar lilla L igen och vill äta. Gråter en liten tår (jag alltså, som gråter av sömnbristförtvivlan) och tar upp henne och ammar igen. Lägger sedan tillbaks henne i vaggan, där hon somnar om.
  • 04.45-05.00 vaknar lilla W och gormar ”nappe! nappe!” igen. Napp nummer två från sängbordet ges till henne. Grrr… Jag börjar få LITE panik, eftersom jag vet att det bara är en timme kvar tills lilla W vaknar.
  • 06.00 vaknar lilla W, men går med på att krypa ner under mitt täcke en stund. Hon rusar så klart upp när hennes pappa kommer hem vid 06.30. God morgon måndag!

Nu blir det kaffe här!

(Bilden är lånad härifrån)

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Elin
    Nov 08, 2010 @ 14:38:47

    Hmmmm… natten kunde varit bättre… men den kan ju inte bli sämre i natt i alla fall. (håller alla mina tummar för det)

    Hoppas du kunnat vila lite under dagen och att det gått bra idag.

    KRAM

    Svara

  2. Viveca
    Nov 08, 2010 @ 14:59:02

    Tack snälla du! Har inte vilat idag, men tagit det ganska lungt. Mycket ”arbete” vid datorn 🙂
    Kram!

    Svara

  3. AnnaB
    Nov 09, 2010 @ 17:56:19

    Hm, det där känner jag allt för väl igen…. hoppas på en bra natt!

    Svara

Kommentera

