Från koja till slott?

Jag kan ju börja med att frånsäga mig ansvaret för alla versaler i rubrikerna! Jag skulle inte komma på tanken att missbruka de stora, fina bokstäverna på det viset! Tyvärr ingår det i bloggdesignen och jag vet inte hur jag ändrar på det.

Hela morgonen har vi städat, plockat och putsat eftersom värderingssnubben skulle komma hit och värdera huset. Tanken är ju att vi ska få lite bättre lånevillkor. Han åkte för en stund sedan och det verkar lovande, men han kunde inte ge något definitivt besked än.

Nu kan vi i alla fall slappna av lite och börja fira helg. Efter lunch och sömn för vissa, bär det iväg till Laholms kommun för lite presentshopping inför morgondagen. Det är faktiskt smidigare att åka dit än in till Halmstad. Det är lite längre till Laholm, tror jag, men det går snabbare att köra dit.

Jag kan ju också meddela att jag sovit mycket bättre inatt. Eller egentligen har ju alla i familjen gjort det, vilket oftast ju leder till bättre sömn för mig också.

192

Jag satt och kollade igenom makens mobilfoton och hittade det här! Så liten lilla L har varit. Redan nu börjar jag glömma. Nu är hon ju hela 64 cm lång!  På bilden är hon bara tre dagar gammal och vi befinner oss på lekplatsen i byn…

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Linn
    Nov 05, 2010 @ 13:34:44

    Ha ha gillar inledningen, vet ju att du tycker som jag i den frågan 🙂

    Hoppas att slottet värderas fin fint.

    Hon var verkligen pytteliten, är ju ingen jätte (64cm) nu heller men iaf inte sådär liten så man knappt vågar hålla henne. Ni är fina på kortet.

    Ha en skön helg! Om ett antal timmar är det helg här också. Kanske klämma in lite Skype??

    Kram

    Svara

    • Viveca
      Nov 05, 2010 @ 15:12:02

      Tycker inte att jag är så värst fin på kortet, men lilla L är ju vacker som få 🙂 Vi satsar på att Skypa, tycker jag!
      Kram

      Svara

  2. Johanna
    Nov 06, 2010 @ 07:11:21

    Hej i höstrusket. Ja, hon var verkligen ett litet knyte. Tänk att vi alla har varit så små en gång. Inga förebilder är tagna, men du vet ju hur det såg ut innan i alla fall. Efterbilder kommer säkerligen. Vi har bara tagit vardagsrummet. Micke har skadat ryggen och foten så jag nästan allt så det tar tid 🙂 kram

    Svara

Kommentera

