Måsten

I helgen gjorde vi ett försök att få lilla W att sova hela natten i sin säng. Maken sov på en madrass inne på hennes rum och nattade om henne när hon vaknade. När helgen tog slut var det ju dags för mig att ta hand om tjejerna själv på nätterna igen. Natten till igår nattade jag om lilla W två gånger, så att hon somnade i sin egen säng. Ena gången satt jag och ammade lilla L samtidigt. Lagom spännande! Jag tänkte att jag minsann inte skulle ge upp, men redan igår kväll gjorde jag det. Lilla W hann vakna två gånger redan innan klockan 22 och lilla L somnade inte för natten förrän sent. Jag orkade bara inte vara konsekvent. Nej, lilla W fick hänga med in i stora sängen och sov gott där hela natten, fast hon vaknade faktiskt ett par gånger. Det är ju bara så mycket enklare att få henne att somna om hos mig.

Lilla L sov bra inatt, så varför jag själv låg vaken i två timmar efter amningen klockan 03 vet jag inte. Jag hann i alla fall fundera över renovering, Thailandsresa och lite annat smått och gott. Jag fick välbehövlig sovmorgon i morse och maken gick och lämnade på förskolan.

Nu är frukosten intagen och lilla L sover. Hon borde vakna när som helst och vara hungrig, men man vet aldrig med henne. Jag har en del måsten, som måste avverkas. Det är bara så svårt att prioritera ibland och då blir det att jag inte får något gjort alls.

  • stryka
  • organisera och spara septemberfoton på datorn och externa hårddiskar
  • framkalla foton till senaste gravidboken + lilla W:s bok
  • måla om en tavelram
  • vad var det mer??

Jag måste nog stryka i alla fall!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Pia
    Okt 12, 2010 @ 17:39:28

    Låter jobbigt med W´s nätter!! Det har ju strulat jättelänge nu.. Kanske dags att sluta helt med napp?

    Trist att inte kunna somna om! Thailandsresa låter spännande! Visste inte att ni hade det på gång =)Vad är nästa renoveringsprojekt? Eller är det finpustningen efter toalettprojektet du menar?

    Hoppas ni får sova gott inatt!
    Kram

    Svara

  2. Viveca
    Okt 12, 2010 @ 18:00:10

    Jo, vi pratade om det där med nappens vara eller icke vara på BVC idag. Vet ju inte om hon vaknar pga att hon tappar nappel eller om hon hade vaknat ändå… Thailand är bokat sedan i dec förra året av Mattias föräldrar 🙂 Har liksom varit overkligt hela tiden, men nu börjar det ju närma sig! Ang. renovering är det lite ofärdiga projekt överallt och så vill vi ju bygga två sovrum till på övervåningen. Det är mycket nu, liksom 🙂

    Kram!

    Svara

Kommentera

