Trött, snuvig och väldigt shoppingsugen

Kombinationen ovan är ganska omaka, eftersom det tar emot lite att åka iväg för att shoppa. Tur att det finns en massa fint på nätet, eller otur, kanske. Jag måste verkligen spara, spara, spara, men det är så svårt. Nästan alla i familjen behöver nya kläder, bland annat till minstingens dop i oktober. Jag kollar noggrant upp alla rabatter jag får från till exempel Ellos och La Redoute, men oftast gäller de inte på de redan billiga grejerna jag vill köpa. Kängorna, jag skrev om i förra inlägget verkar inte ha fallit så många i smaken, eller så är min blogg ganska oläst. Igår kom jag ju på att ”Din Sko” också finns, så jag kollade in deras hemsida och hittade ett par riktigt fina kängor i samma stil som ”Ten Points-kängorna” i förra inlägget. Skorna på ”Din Sko” är ju billigare också och de har skor i både skinn och syntet. Måste ta en tur in till stan snart och kolla in skönheterna!

Jag fick ett trevligt mail från CHICY.se, där de tipsar om att man kan vinna presentkort att handla för varje vecka i samband med att man handlar något där. Undrar hur många som faller för frestelsen? Jag gillar verkligen deras grejer, men ”one size” där är storlek xs-s, vilket nog inte passar mig just nu.

Kläderna ovan är några exempel på vad jag skulle vilja kosta på mig nu från CHICY.se, men så blir det inte! Nu ska jag istället passa på att hoppa in i duschen. Håret har numera fått vänja sig vid tvätt var tredje dag (vilket kanske är bra) på grund av tidsbrist, men duscha måste man ju. Lilla minstingen somnade för en bra stund sedan och verkar ha vanan att sova ett par timmar nu på förmiddagen. Det är så skönt att hon faktiskt ibland kan somna själv i sängen, men det verkar bara fungera just på förmiddagen. På eftermiddagarna och kvällarna är det inte så lätt. Hon har i alla fall börjat förstå skillnaden mellan dag och natt, även om det ofta krånglar med att somna om på natten efter amning och eventuella blöjbyten.

Efter lunch bär det iväg till BVC för läkarundersökning. Jag ringde och flyttade tiden, så att jag inte skulle riskera att smitta ner någon bebis där nu på förmiddagen. Efter BVC ska vi köra inom affären och handla lite, sedan hämta på förskolan och sedan ska vi iväg och fika (och leka om man vill) här i byn tillsammans med några vänner.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. merceavy
    Sep 22, 2010 @ 14:47:24

    ja det är svårt att spara….. när man har som minst pengar behöver man mest och hittar mest snygga grejer 😉 Krya på dig!!

    Svara

Kommentera

