En kväll i Småland

Igår hade jag och mina kollegor ”möhippa” för en lite nervös med glad blivande brud. Hon visste inte att något skulle hända, förrän klockan 15 igår, när resten av kollegorna skickade hem henne och berättade att de skulle komma och hämta henne två timmar senare. Jag hade bokat ”pärlparty”, men vi började med god mat och dryck hemma hos en av kollegorna i Markaryd.

Efter en stund kom ”pärlkvinnan” och hennes medhjälpare och dukade upp alla pärlor, kedjor och berlocker på två stora bord. Sen var det bara för oss att försöka komma på vilka typ av smycken vi ville göra och sätta igång. Jag visste ungefär vilka typer av smycken jag ville ha, men det var inte lätt att bestämma vilka berlocker jag ville ha och på vilket sätt jag skulle sätta ihop dem. Det blev i alla fall ett halsband och armband, som jag tycker passar ihop ”lagom” mycket utan att bli för matchade. Jag tänker att det kommer att passa bra nu i sommar till solbränd hy, både till vardags och fest!

Jag kommer absolut att boka in ett pärlparty igen inom snar framtid. Nästa gång kommer jag nog igång snabbare, eftersom jag då vet lite mer om hur man gör. Då kan jag ju även komma på lite idéer innan. Om man är intresserad av att ha pärlparty finns kontaktinformation på Pärlbodens blogg.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Jun 18, 2010 @ 08:11:53

    Jättefina!!

    Svara

  2. Pia
    Jun 18, 2010 @ 16:33:51

    Åh så fina de blev!! Verkar lite kul med pärlparty =)

    Svara

  3. Elin Sjödin
    Jun 20, 2010 @ 19:03:42

    Hej!
    Visst är det kul med pärlparty!! Visst är mitt halsband/armband fint på hennes hemsida??

    Kram!

    Svara

Kommentera

