Klädd för regn

Jag fullkomligt hatar regn. Hatar är visserligen ett starkt ord och så mycket energi som det tar att hata något lägger jag ju inte på regn, men jag ogillar regn VÄLDIGT mycket i alla fall. Jag har tänkt att införskaffa ett par gummistövlar en tid nu, eftersom jag väldigt ofta saknar något vattentätt att dra på fötterna när jag måste ut och trotsa regnet. Tanken var att köpa ett par helt vardagliga stövlar, utan någon speciell design. De har ju en del på stormarknader och det är ju praktiskt att ta med sig ett par hem när man ändå är iväg och handlar mat.

När jag slutligen tagit beslutet att köpa ett par hittar jag så klart inga som passar och känns bekväma. I skoaffärerna i stan finns heller inte mycket att välja mellan och absolut inga billiga. Jag provade ett par skönheter igår, men tycker att 699 kr är lite väl dyrt för ett par gummistövlar.

Tänk så glad jag blev ikväll när jag såg att Ellos har just stövlarna i fråga och dessutom är de 100 kronor billigare hos dem. Jag kom också på att jag ju hade outnyttjade rabatter på 40%, så skönheterna blev mina för cirka 400 kr inklusive frakt. Åh! Så kul det är att fynda! Jag hade nästan bestämt mig för de svarta stövlarna, men goda väninnan fick mig på andra tankar igen. Vita stövlar är ju fantastiskt fint i sommar och i höst kan jag ju fortsätta leva ”lantliv” ändå! Annars kan jag ju bara klicka hem ett par i mörkare färg. Eller hur?!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Johanna
    Jun 13, 2010 @ 08:24:52

    Fint i vitt 🙂 Slå till 🙂 KRAM

    Svara

  2. Linn
    Jun 13, 2010 @ 15:32:25

    Mycket bra val 😉

    Svara

Kommentera

