När två blir ett

Nu har första renoveringsveckan av badrummet snart avverkats. Nu är allt gammalt historia och snart är det dags att bygga upp det nya. Idag och imorgon har det dragits och kommer att dras rör, el och annat som jag inte förstår mig på. Jag tar bara de tuffa besluten om var olika inredningsgrejer ska sitta. Jag kom ihåg att ta kort på det gamla badrummet och gästtoaletten, som nu alltså blir ett.

Gamla badrummet


Gästtoaletten som satt vägg i vägg med gamla badrummet, i hörnan bakom duschen och badkaret.


Nu har det blivit ett rum av de båda härligheterna.

Lägg märke till de ursnygga tapeterna, som fanns undertill!


Idag har jag beställt krokar till handdukarna, som ska hänga på varje sida om handfatet. Det blev krokarna jag skrev om i förra inlägget om badrummet.

Krok och bild från www.allabeslag.se

Jag klickade även hem en toalettpappershållare från www.hemlangtan.com, men den verkar ha varit den sista de hade, för nu finns den inte kvar att se i butiken.

Jag har hittat en som skulle kunna vara exakt likadan, men färgen känns inte riktigt samma. Den jag beställde ser ut att skifta lite mer mellan matt och blankt stål, vilket gör att den nog kommer att passa bra både till spegeln och krokarna. Bilden på den här toalettpappershållaren kommer från Lundagårds Webshop.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Trackback: Lite kul bloggfakta om 2010 « The Life of a Fed Up Nurse – fortsättningen

Kommentera

